تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
وبلاگ متنوع

وبلاگ متنوع

آزمایش‌های مخرب جوش

آزمایش‌های مخرب که امروز در گروه ساخت اسکلت فلزی و ساخت سوله ابنیه پایدار قصد داریم در موردش صحبت کنیم عبارت است از آزمایش مکانیکی نمونۀ جوش‌شده جهت تعیین مقاومت و سایر خواص مکانیکی. روش‌های آزمایش از این نوع نسبتاً ارزان‌قیمت و بسیار کاربردی هستند، به همین جهت در سطح وسیعی جهت ارزیابی و تأیید دستورالعمل جوشکاری و صلاحیت جوشکار به‌کار می‌روند. آزمایش مخرب معمولاً بر روی نمونۀ اخذ شده از ورق یا لولۀ جوش‌شده انجام می‌شود که درحقیقت نمونه‌ای از مصالح و دستورالعمل جوشکاری به‌کاررفته در کارگاه یا کارخانه می‌باشند.

 

آزمایش‌های مخرب ، ساخت اسکلت فلزی ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ، ساخت سوله

ضوابط عمومی ساخت اسکلت فلزی

به‌طورکلی در همۀ آیین‌نامه‌ها، ضوابط مربوط به ارزیابی دستورالعمل‌های جوشکاری ورق‌ها و لوله‌ها یکسان است و هر وضعیت جوشکاری، هر نوع درز اتصال و هر نوع جوشکاری یک شمارۀ مشخصۀ طراحی دارد. عموماً، نمونه‌های آزمایشی خمش رویه، خمش ریشه، و خمش جانبی برای جوش‌های شیاری در ورق‌ها و لوله‌ها لازم است و آزمایش شکست گونیا و آزمایش حک برای جوش گوشه در ورق‌ها موردنیاز می‌باشد. تعداد و نوع آزمایش‌های لازم بسته به میزان ضخامت مصالح (ورق یا لوله) متفاوت است.

در اکثر آیین‌نامه‌ها، نتایج ارزیابی‌ها به‌صورت نامحدود معتبر هستند، مگر اینکه:
۱) جوشکار بر روی نوع جوشی که برای آن موردارزیابی قرار گرفته، بیش از ۶ ماه فعالیتی نداشته باشد. ارزیابی مجدد فقط برای ورق با ضخامت ۱۰ میلی‌متر لازم است.
۲) دلیلی مبنی بر عدم صلاحیت جوشکار وجود داشته باشد.

درصورتی‌که جوشکار در آزمون تعیین صلاحیت مردود شود، به روش زیر تحت آزمون مجدد قرار می‌گیرد:
۱) امتحان مجدد فوری، شامل دو آزمایش از هریک از مواردی که در آن‌ها جوشکار مردود شده است. کلیۀ نمونه‌های آزمایشی در این گروه باید موردپذیرش قرار گیرد.
۲) یک امتحان مجدد کامل بعد از اینکه جوشکار تحت آموزش و تمرین مجدد قرار گرفت.

آیین‌نامۀ AWS سه رده پذیرش با اسامی اختصاری AR-1 و AR-2 و AR-3 برای جوشکاری لوله‌ها به رسمیت می شناسد:
۱) AR-1: برای بالاترین کیفیت جوشکاری نظیر جوشکاری تجهیزات لوله‌ای نیروگاه اتمی و تجهیزات اکتشافات فضایی و همچنین در ساخت سیستم شیمیایی و گازی تحت فشار و دمای زیاد
۲) AR-2: برای جوشکاری‌های با کیفیت زیاد نظیر سیستم‌های خط لوله و لوله‌های تحت فشار
۳) AR-3: برای جوش‌های با کیفیت اسمی نظیر تأسیسات منازل (تأسیسات آبی و حرارتی)

آزمایش‌های ارزیابی دستورالعمل جوشکاری

این آزمایش‌ها جهت تعیین صحت روش جوشکاری مورداستفاده در یک پروژۀ خاص انجام می‌گیرد. آزمایش ارزیابی دستورالعمل جوشکاری باید کلیۀ موارد نظیر مشخصات فلز پایه و فلز پرکننده، نحوۀ آماده‌سازی درز اتصال، وضعیت جوشکاری، روش و تکنولوژی جوشکاری، و سایر مشخصه‌های جوشکاری را پوشش دهد. آزمایش باید شامل تنظیم شدت جریان، اندازه و کاربری الکترود، درجه حرارت پیش‌گرمایش، درجه حرارت پاس‌های میانی و درجه حرارت پس‌گرمایش باشد.

آزمایش‌های ارزیابی جوشکاران و اپراتورهای جوشکاری

این آزمایش‌ها که آزمایش کیفیت اجرا نیز خوانده می‌شود، مشخص می‌نماید که آیا اپراتور دانش و مهارت انجام جوش سالم طبق دستورالعمل جوشکاری را داراست یا خیر. اغلب نمونه‌ها مشابه نمونه‌های ارزیابی دستورالعمل جوشکاری است ولی تعدادشان کمتر است.

آماده‌سازی نمونه‌های آزمایشی

نکتۀ قابل‌توجه برای کارآموزان جوشکاری در ارتباط با جوشکاری نمونۀ آزمایشی این است که با وجود اینکه این آزمایش‌ها برای تعیین توانایی جوشکاران طرح شده است، بسیاری از آن‌ها به دلایلی که ارتباطی به قابلیتشان در جوشکاری ندارد، در امتحانات قبول نمی‌شوند. علت این امر بی‌دقتی در کاربرد جوش و بی‌توجهی نسبت به آماده‌سازی قطعۀ آزمایش و نمونه‌های آزمایشی است.

۱) انتخاب و آماده‌سازی ورق‌ها

در هنگام آزمایش ضروری است که ورق و تسمۀ پشت‌بندی جوش‌پذیر، شکل‌پذیر و از جنس فولاد کم‌کربن باشند. آزمایش به‌گونه‌ای طراحی شده است که هم ورق و هم خط جوش تحت خمش و کشش قرار می‌گیرند. اگر مقاومت کششی ورق خیلی بیشتر از مقاومت فلز جوش باشد، در حین آزمایش از محدودۀ تغییرشکل‌های خطی فراتر نرفته و تمام تغییرشکل‌ها به جوش اعمال می‌شود و درنتیجه تغییرشکل جوش فراتر از نقطۀ تسلیم شده و موجب گسیختگی در منطقۀ فلز جوش می‌گردد.

۲) جوشکاری ورق‌ها

آزمایش‌های مخرب ، ساخت اسکلت فلزی ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ، ساخت سوله

انتخاب صحیح الکترود اولین قدم در تولید یک جوش سالم می‌باشد. با توجه به اینکه ورق‌ها عموماً در تمام وضعیت‌ها جوشکاری می‌شوند، الکترود مورداستفاده برای ورق‌ها باید مناسب برای تمام وضعیت‌ها بوده و شکل‌پذیری مناسبی داشته باشد. مهم‌ترین مرحله در اجرای جوش، پاس اول (یا پاس ریشه) در جوش شیاری و پاس ریشه در جوش گوشه می‌باشد. باید کوشش کافی از طرف جوشکار جهت نفوذ کافی، ذوب مناسب و سلامت فلز جوش در پاس ریشه انجام گیرد. هیچ‌گونه عملیات اصلاحی توسط پیش‌گرمایش و پس‌گرمایش برای پذیرش آزمایش مجاز نیست. این امر باعث گرم‌شدن تدریجی ورق شده و باعث می‌گردد ورق بعد از تکمیل عملیات جوشکاری به‌ملایمت سرد شود. جوشکار تحت هیچ شرایطی مجاز نیست که قطعۀ جوش‌شده را در آب سرد قرار داده و یا از هر طریق دیگری سردشدن قطعه را پس از جوشکاری تسریع کند.

۳) عملیات پرداخت نمونۀ آزمایشی

توجه کافی به پرداخت سطحی نمونۀ آزمایش ضروری است و عدم دقت در انجام آن می‌تواند باعث مردودشدن جوش سالم شود. پس از پایان جوش، عملیات تراشکاری و سنگ‌زنی قطعه باید در امتداد طولی بر روی نمونه انجام شود. انجام این عمل در جهات دیگر موجب اثراتی خواهد شد که به شکست قطعه منجر می‌شود. هرقدر در عملیات پرداخت، سطح صاف‌تری ایجاد گردد، شانس پذیرش نمونۀ آزمایشی بیشتر است. حتی یک شکاف عرضی باریک ممکن است تحت شرایط سخت تنشی آزمایش باز شود. درصورتی‌که میزان نفوذ فلز مذاب در درز اتصال به میزان قابل‌توجهی ناقص نباشد، (که در این‌صورت جوش انجام‌شده غیرقابل‌قبول است) نوار جوش باید با سنگ‌زنی یا ماشین ابزار صاف شود تا سطح خمشی تمیز و بدون ناهمواری به‌وجود آید.

هرگونه گردۀ جوش (پاس تقویتی) چه در سطح رویی و چه در جوش ریشه باید زدوده شود. همواری لبه‌های نمونۀ آزمایشی باید شعاعی معادل ۱٫۵ میلی‌متر داشته باشد که با برش تأمین می‌شود. پس از سنگ‌زنی نمونه و هنگامی‌که نمونه گرم است، هیچ‌گاه آن را در داخل آب قرار ندهید. این عمل موجب ایجاد ترک‌های ریز سطحی خواهد شد که تحت آزمایش خمش بزرگ‌تر می‌شوند. پس از آنکه نمونۀ آزمایشی تحت خمش قرار گرفت، سطح محدب نمونه باید از لحاظ ترک، شکست و دیگر معایب کنترل شود. هر نمونه‌ای که ترک و دیگر معایب (بازشدنی) آن ناشی از آزمایش خمش، بیش از ۳ میلی‌متر در هر جهت دلخواه اندازه‌گیری شود، قابل‌قبول نیست. البته ترک‌های ایجادشده در کنج‌های نمونه در حین انجام آزمایش شامل این مطلب نیست.

آزمایش‌های سلامت جوش شیاری در ساخت سوله

۱) آزمایش کشش مقطع کاهش‌یافته

این آزمایش برای تعیین مقاومت کششی جوش و تنها به‌منظور ارزیابی دستورالعمل جوشکاری به‌کار می‌رود. این آزمایش می‌تواند برای اتصالات لب‌به‌لب با جوش شیاری هم در ورق و هم در لوله‌ها به‌کار رود.

۲) آزمایش خمش آزاد

آزمایش‌های خمش آزاد با هدف تعیین شکل‌پذیری فلز جوش به‌کار می‌روند. این آزمایش‌ها تنها برای ارزیابی دستورالعمل جوشکاری مورداستفاده قرار گرفته و بر روی جوش‌های شیاری در اتصال لب‌به‌لب ورق‌ها و لوله‌ها انجام می‌شود.

۳) آزمایش خمش هدایت‌شده

آزمایش‌های خمش ریشه، خمش رویه و خمش جانبی (خمش گونه) با هدف آشکارسازی عدم سلامت جوش، عدم نفوذ و امتزاج فلز جوش انجام می‌شود و برای ارزیابی دستورالعمل جوشکاری و صلاحیت جوشکاران مورداستفاده قرار می‌گیرد. این آزمایش در مورد جوش‌های شیاری در ورق‌ها و لوله اعمال می‌شود. آزمایش خمش رویه (خمش سطحی) کیفیت امتزاج فلز جوش در دیواره‌ها و سطح درز اتصال، تخلخل، تداخل گل و حفره‌های گازی و دیگر معایب احتمالی را کنترل می‌کند. این آزمایش همچنین میزان شکل‌پذیری جوش را اندازه می‌گیرد. آزمایش خمش ریشه میزان نفوذ و امتزاج فلز جوش را در داخل ریشۀ درز اتصال کنترل می‌کند. آزمایش خمش جانبی به‌منظور کنترل سلامت و میزان ذوب فلز جوش می‌باشد.

۴) آزمایش شکست نمونۀ زخم‌دار

آزمایش شکست بر روی نمونۀ زخم‌دار با هدف تعیین سلامت جوش انجام می‌شود. این آزمایش در یک دورۀ زمانی کاربرد نسبتاً وسیعی داشت، ولی امروزه تعداد افراد کمی هستند که صلاحیت ارزیابی ساختمان بلورین مقطع شکسته شدۀ جوش را داشته باشند. بنابراین این آزمایش به‌رغم دیگر آزمایش‌ها چندان قابل‌اطمینان نیست.

آزمایش‌های مخرب ، ساخت اسکلت فلزی ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ، ساخت سوله

#آزمایش‌های_سلامت_جوش_گوشه

۱) آزمایش‌های برش طولی و عرضی
این آزمایش‌ها مقاومت برشی جوش گوشه را تعیین می‌کنند و معمولاً برای ارزیابی نحوۀ اجرای جوشکاری به‌کار می‌روند.

۲) آزمایش خمش هدایت‌شدۀ جوش گوشه
این آزمایش عدم سلامت فلز جوش در جوشکاری گوشه را مشخص می‌کند.

۳) آزمایش شکست جوش گوشه
این آزمایش با هدف تعیین سلامت جوش گوشه انجام می‌شود.

آزمایش‌های مخرب دیگر

علاوه بر این آزمایش‌ها، روش‌های آزمایش دیگر نیز در صنعت جوشکاری نظیر آزمایش حک، ضربه، خستگی، خوردگی وجود دارند.

#آزمایش_حک

اغلب باید مقطعی از جوش تهیه شده و پس از حک‌کاری برای عیب‌یابی موردبررسی قرار گیرد. روش حک‌کاری میزان نفوذ فلز جوش و همچنین سلامت جوش را در مقطع موردنظر مشخص می‌کند. بررسی جوش در مقطع موردنظر با اهداف زیر دنبال می‌شود:

۱) تعیین سلامت جوش
۲) آشکارشدن مرزهای بین فلز جوش و فلز پایه و همچنین بین لایه‌های مختلف فلز جوش
۳) تعیین محل و عمق نفوذ جوش
۴) تعیین محل و تعداد پاس‌های عبوری جوش
۵) بررسی متالورژی ناحیۀ تحت نفوذ حرارت (ناحیۀ تفتیده)

یک حک‌کاری عمیق معایب بی‌ضرری نظیر ترک‌ها و تخلخل‌های کوچک را به‌طور اغراق‌آمیزی بزرگ نشان می‌دهد. بنابراین بازبینی سطحی باید به محض مشخص‌شدن واضح جوش انجام شود و حک‌کاری نباید به میزانی باشد که موجب تخریب حجم داخلی نمونه گردد. سطح موردمطالعه ممکن است با استفاده از لایۀ نازکی از لاک الکل محافظت شود. در این صورت بازبینی سطح با استفاده از میکروسکوپ نور قطبی بررسی شده یا با دوربین‌های مخصوص از ساختار داخلی آن عکس تهیه کرد. در این روش، یک مقطع عرضی از اتصال جوش‌شده جهت عملیات حک‌کاری بریده می‌شود. عمل برش درز اتصال با استفاده از یک ارۀ دنده‌ریز انجام می‌شود. سطح فلز جوش و فلز پایه باید سوهان شود تا به یک سطح صاف تبدیل شده و سپس با سنبادۀ ریز پرداخت شود. این سطح با یکی از انواع محلول‌های حک‌کاری (ید و یدور پتاسیم، اسید نیتریک، اسید هیدروکلریک یا پرسولفات آمونیوم) آغشته می‌گردد.

آزمایش‌های مخرب ، ساخت اسکلت فلزی ، اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ، ساخت سوله

#آزمایش_ضربه

هدف از انجام آزمایش ضربه، تعیین مقاومت ضربه‌ای جوش و فلز پایه در یک سازۀ جوش‌شده می‌باشد. منظور از مقاومت ضربه‌ای، طاقت فلز در مقابل ضربه ناگهانی و سریع می‌باشد. این آزمایش اطلاعات لازم در مورد مقایسۀ طاقت ضربه‌ای فلز جوش و فلز پایه را فراهم می‌کند. یک جوش یا فلز ممکن است مقاومت کششی زیادی داشته و شکل‌پذیری بالایی در تنش‌های کششی از خود نشان دهد ولی تحت اثر ضربات ناگهانی و سریع دچار شکستگی شوند که به‌خاطر فقدان طاقت ضربه‌ای مصالح است.

آزمون‌های شارپی و ایزود

دو روش استاندارد برای آزمایش ضربه‌ای وجود دارد: آزمایش ایزود و آزمایش شارپی. در این روش‌ها نمونۀ آزمایشی با یک ضربه می‌شکند و مقاومت ضربه‌ای نمونه برحسب واحد نیرو ـ طول که واحد کار و انرژی است، سنجیده می‌شود. (در فیزیک کار به‌صورت حاصل‌ضرب نیرو در جابه‌جایی نقطه‌اثر نیرو تعریف می‌شود).

#آزمایش_خستگی

آزمایش خستگی به‌منظور تعیین مقاومت جوش در مقابل تنش‌های تکراری و مقایسۀ آن با مقاومت خستگی فلز پایه انجام می‌شود.

#آزمایش_شکست_نمونۀ_زخم‌دار

یک جوشکار یا بازرس می‌تواند طاقت فلز جوش یا فلز پایه را در کارگاه و بدون دسترسی به تجهیزات کامل و گران‌قیمت آزمایش کند. این روش آزمایش نمونۀ زخم‌دار نامیده می‌شود. یک شیار با استفاده از اره یا وسیلۀ برنده در نمونۀ جوش یا ورق فولادی ایجاد شده و سپس نمونه در فک گیره قرار می‌گیرد. با استفاده از چکش ضربه‌ای به‌سمت شیاردار نمونه وارد می‌شود. میزان مقاومت ضربه‌ای براساس نیروی لازم برای شکستن نمونه، مقدار لنگر ایجادشده در هنگام شکست و براساس کیفیت ظاهر سطح شکسته‌شده تعیین می‌شود.

منبع: راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌های فولادی، شاپور طاحونی، دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان، ۱۳۷۹

 

مطلب فوق توسط دفتر فنی گروه  ابنیه پایدار  تهیه شده است که در زمینه ساخت و نصب انواع سازه های فلزی فعالیت دارد.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 19 دی 1399ساعت 16:02 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 97 |

تمرینات اولیه در کلاس آموزش خوانندگی

شرکت در کلاس آموزش خوانندگی فواید زیادی دارد.
زیرا آواز خواندن هنری است که باعث آرامش و البته صدای خوب باعث لذت بردن همگان خواهد شد.
بخش آوازی یک حالت در موسیقی فارسی است که دارای پهنای باند نامحدود می‌باشد.
آواز گونه‌ای از موسیقی است که توسط یک یا چند خواننده و با یا بدون همراهی سازهای مختلف اجرا می‌شود.
به‌شکلی که محوریت قطعه بر آواز خواندن باشد.

تمرینات اولیه در کلاس آموزش خوانندگی

برخی از افراد به طور طبیعی با صدای زیبا و حرفه ای به دنیا می آیند که درصد کمی از انسانها را شامل میشود .
اما حتی خوانندگان حرفه ای نیز باید با کار سخت و تمرین های زیادی که برای به دست آوردن مهارت ها انجام میدهند به به صدای خوب برسند.

صدای مناسب هنرجوی آموزشگاه موسیقی نارمک

بسیاری از خوانندگان دارای صدای خوب و مطبوعی هستند .
اما به علت اینکه از جای نادرست شروع به خواندن میکنند .
به اصطلاح مایه را بالا و یا پایین میگیرند آوازشان ناخوشایند میگردد،
بنابراین استاد وظیفه دارد بهترین جای صدای هنرجو را تشخیص داده و به وی متذکر شود.
لازم به ذکر است که وسعت صدا و دامنه صوتی با تمرینات مداوم قابل رشد و بهبودی است

تنفس صحیح و به موقع

تمرین های زیادی برای نفس گیری و ازدیاد نفس و جود دارد که در کلاس های آواز باید به آن پرداخت .
اما با وجود همه این تمرینات باید به 2 نکته اساسی توجه گردد:

  • نداشتن استرس وحالت عصبی در خواندن وشل ورها بودن کامل عضلات در زمان خوانندگی
  • تخلیه نفس به آرامی و خرد خرد در هنگام آوازخوانی

در نهایت تمرین بیرون دادن صدا بی شک یکی از مهمترین قسمتهاست که باید در کلاس آواز بدان پرداخته شود.
به طور کلی در موسیقی هدف نهایی این است که نوازنده و یا خواننده بهترین و مطبوع ترین صدا را از ساز وحنجره خود تولید کنند.
ذکر این نکته ضروری است که تکنیک های ارایه بیرون دادن صدا در خوانندگی موسیقی ایرانی تفاوت آشکاری با موسیقی غربی دارد

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 13 آذر 1399ساعت 17:51 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 98 |

آماده کردن ویولن پیش از تمرین نوازندگی

یکی از بهترین روش‌ها برای آماده کردن ویولن ، نواختن تون‌های آهسته و طولانی است.
برای این کار باید موارد زیادی را بدانید.
امروز در آموزشگاه موسیقی شمال تهران چند نکته برای تمرین نواندگی در کلاس آموزش ویولن بیان می‌ کنیم.

بسیاری از افراد مایلند تا چند دقیقه قبل از آغاز تمرین اصلی، تون‌های آهسته و طولانی را بنوازند.
این روش برای گرم کردن بسیار مناسب است و شما را از نظر ذهنی آماده آغاز تمرین می‌کند.
این تمرین بسیار ساده‌است و باعث می‌شود تا بتوانید ذهن خود را روی موسیقی متمرکز کنید.

  • باید بازوی دست چپ و راست خود را در موقعیتی صحیح قراردهید.
  • باید مطمئن‌ شوید که سرعت، وزن و موقعیت آرشه به صورتی باشد که تسلط خوبی روی آن داشته‌باشید.
  • اگر روی آرشه کنترل داشته باشید، می‌توانید یک صدای شفاف و خوب ایجادکنید.
    به صدای ویولن گوش‌دهید و مطمئن‌شوید که صدای خش‌مانندی نداشته‌باشد.
  • آرشه باید زاویه مناسبی نسبت به سیم داشته باشد. این مورد را آرشه صاف می‌نامیم.
    اگر آرشه صاف نماند، اتصال بین مویی آرشه و سیم‌ها از بین می‌رود و صدای نامناسبی حاصل خواهدشد.

پس از آماده کردن ویولن

برای نواختن آهسته و طولانی در کلاس آموزش ویولن پس از آماده کردن ویولن روش‌های مختلفی وجوددارد.

۱- آرام نواختن
ممکن است پس از چندبار نواختن، این موضوع را فراموش‌کنید و سرعت نواختن خود را افزایش دهید.
باید نظم کاری داشته باشید و همواره با سرعتی پایین ویولن را بنوازید.
زمانی که آهسته می‌نوازید، زمان بیشتری دارید تا حرکات خود را مورد بررسی قراردهید.
یعنی می‌توانید به صدایی که ایجاد می‌کنید با دقت بیشتری گوش‌دهید و اصلاحات لازم را انجام‌دهید.

۲- به موقع نواختن
برای این کار می‌توانید یک مترونوم را روی 60 ضربه در دقیقه تنظیم کنید .
سپس با هر چهار ضربه مترونوم یکبار آرشه را روی ویولن حرکت دهید.
با این کار می‌توانید میزان دقت خود در زمان نواختن ویولن را افزایش‌دهید.

۳- خلاق بودن
اگرچه داشتن الگوهای تمرینی خوب از اهمیت زیادی برخوردار است.
اما می‌توانید در طول زمان این تمرین‌ها را تغییردهید.
نیازی نیست که برای مدت‌های طولانی مدت یک تمرین را تکرارکنید.
در انجام تمرینات خود خلاقیت به خرج دهید، مخصوصا اگر می‌خواهید انعطاف‌ پذیری شما در نواختن ویولن افزایش‌یابد.

 

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 9 آذر 1399ساعت 17:58 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 99 |

اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار

افتتاح یک کسب و کار جدید برای هر فردی بسیار خوشایند است.
شروع یک دوره جدید از زندگی و پیشرفت کاری یکی از لذت های بزرگ زندگی است
که همه افراد دوست دارند این شروع را در کنار خانواده و دوستان خود جشن بگیرند.
یکی از آداب شرکت در افتتاحیه خرید گل و هدیه دادن به میزبان جهت ابراز خوشحالی و همراهی می باشد.
خرید گل آپارتمانی و اهدای آن در روز افتتاحیه یکی از بهترین انتخاب هاست
چراکه باعث ایجاد روابط عمیق و دوستانه میان ما و صاحب کسب و کار می شود،
به علاوه تاج گل و دسته گل هدیه ای سودمند هستند که با خرید آنلاین گل و ارسال رایگان آن در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.
اگر فرصت شرکت در افتتاحیه را نداریم، می توانیم با خرید آنلاین یک تاج گل زیبا و ارسال آن به محل افتتاحیه،
عدم حضور خود را جبران کنیم و همچنین در زمان صرفه جویی کنیم.
اما کدام گل ها پیام ما را به مخاطب به درستی انتقال می دهند؟

اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار

گل رز قرمز

گل های رز فقط نماد عشق و محبت نیستند، آن ها می توانند چیزهای زیادی را بگویند.
گل رز زرد نشان دهنده شادی است در حالی که گل رز سفید به معنای خلوص و بی گناهی است.
در حالی که دادن ۱۲ گل رز بیان عشق است، ۲۵ گل رز را مناسب برای تبریک گفتن می‌دانند.
گل رز همچنین استفاده های دیگری نیز دارد، یکی دیگر از خاصیت های گل رز خاصیت خوراکی بودن آن می باشد.

اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار ٬ خرید گل آپارتمانی ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی

گل لاله

لاله می تواند چیزهای زیادی را از جمله شهرت نشان دهد. این گل می تواند برای رسیدن به موفقیت مناسب باشد،
برای یک رویداد عمومی، یک افتتاحیه و یا شروع یک فعالیت لاله نیز می تواند انتخاب خوبی باشد و پیام شما را به مخاطب برساند.

نیلوفرهای صورتی

به طور سنتی رنگ صورتی رنگی است که برای تبریک به یک دختر استفاده می شود.
نیلوفرهای صورتی یک گزینه عالی برای افتتاح یک مجموعه با مدیریت یک خانم هستند.
اگر چندان به این هنجارهای جنسیتی اعتقاد ندارید ، نیلوفرهای سفید می توانند گزینه جایگزین باشند.

گل ارکیده

گل های عجیب و غریب همیشه یک انتخاب سرگرم کننده برای تبریک به افراد است،
زیرا آنها یک گل معمولی نیستند و تفاوت را به مخاطب القا می کنند. نیلوفرها همچنین می توانند نماد غرور و بلوغ باشند.
یک دسته ارکیده و یک دسته داودی به خوبی یک دسته گل زرق و برق دار تشکیل می دهند.

اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار ٬ خرید گل آپارتمانی ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی

برای خرید گل ارکیده میتوانید از سایت خرید گل و گیاه آپارتمانی گلماگرام مشاوره بگیرید.

گل بنفشه

بنفشه می تواند برای بی گناهی ، فروتنی، خیرخواهی و همچنین به رسمیت شناختن فصل جدید استفاده شود.
آنها گل های فوق‌العاده‌ای هستند که برای هر فصلی مناسب‌اند.
این گل ها فقط برخی از محبوب ترین انتخاب ها هستند.
شما می توانید به بازار های گل آنلاین مراجعه کنید و هر گلی را که میخواهید
به صورت آنلاین خریداری کنید. ترکیباتی از گل هایی که نام بردیم را استفاده کنید یا طبق خلاقیت خودتان ترکیب جدیدی بسازید
و یا سراغ گل و گیاهان آپارتمانی بروید که ماندگاری بالایی دارند

در اذامه مقاله اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار این موارد را نیز به خاطر داشته باشید:
رنگ مورد علاقه مخاطب شما چیست؟ آیا یک نوع گل مورد علاقه دارد؟
آیا به گل یا گیاه خاصی حساسیت دارد؟ خانم است یا آقا؟ گل ها را برای چه جور کسب و کاری قرار است هدیه ببرید؟
میزان صمیمیت شما با فرد هدیه گیرنده چه قدر است؟
آیا جزئیات کوچکی وجود دارد که می توانید آن را در سفارش خود در نظر بگیرید؟
در آخر فراموش نکنید که به همراه دسته گل ارسالی حتماً یک کارت کوچک که یادداشت کوتاهی را در آن نوشته اید
و به مخاطبتان تبریک میگویید، را داخل گل قرار دهید. یک جمله خشک و خالی کافی نیست سعی کنید
جمله‌ها از قلب شما بیرون آمده باشند و واقعاً برای گیرنده آرزوی موفقیت در کارش را داشته باشید.
این دلگرمی در ابتدای راه هر کسب و کاری خوشحال کننده و امید بخش است.

اهمیت گل در افتتاحیه کسب و کار ٬ خرید گل آپارتمانی ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 8 تير 1399ساعت 21:15 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 97 |

بهترین جای خانه برای گیاهان آپارتمانی کجاست؟

نگهداری از گیاهان آپارتمانی به ظرافت و دقت فراوانی نیاز دارد.
خرید گل و گیاه آپارتمانی با طراوت علاوه بر زیباتر کردن محیط زندگی، به تصفیه هوا و تقویت روحیهی اهالی خانه نیز کمک میکنند.
گیاهان، سرشار از حس زندگی و نشاط هستند
و اگر در مکان مناسب قرار بگیرند، میتوانند روزهای عادی زندگی را دستخوش تغییر کنند.

اما همانطور که میدانید نگهداری از این گیاهان در محیطهای بسته و آپارتمانی ترفندهایی دارد
که یکی از مهمترین آنها، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن گلها است.
در این گزارش قصد داریم تا اطلاعاتی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مکان مناسب گیاهان آپارتمانی نقاطی در خانه است که شرایطی شبیه به اکوسیستم طبیعی آن گیاه داشته باشد.
تمام گونه‌های گیاهان خانگی یک ویژگی مشترک با هم دارند و آن نیاز به دریافت نور خورشید است.

اما انواع مختلف گیاهان در میزان نور خورشید مورد نیازشان با یکدیگر تفاوت دارند.
بیش‌تر گیاهان را می‌توانید نزدیک پنجره‌هایی که رو به شرق، غرب و جنوب هستند، قرار دهید.
اما بهتر است، گیاهان خود را نزدیک پنجره‌های شمالی قرار ندهید،
مگر آن‌که گونه ی گیاه به نور فراوان نیاز نداشته باشد. چرا که بعضی گیاهان لازم است
در طول روز بیش‌تر در سایه قرار بگیرند تا در معرض نور خورشید باشند.

به‌عنوان‌ مثال گیاهان گل‌داری همچون یاس و همین طور انواع سرخس بیش‌تر با نور غیرمستقیم خورشید هماهنگ هستند.
بنابراین اگر گیاه گل‌دار خود را با فاصله یکی دو متر از پنجره جنوبی منزل قرار دهید .

گیاهان آپارتمانی ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی ٬ چند نمونه از گیاهان آپارتمانی کم نیاز به نور

پیداکردن مکان مناسب گیاه آپارتمانی

مکان مناسب گیاه آپارتمانی خود را پیدا کرده‌اید.
اگر پنجره‌های شرقی یا غربی دارید، مطمئن شوید گیاه گل‌دار شما در معرض آفتاب تند، وسط روز قرار نمی‌گیرد.
می‌توانید گیاهان مقاوم آپارتمانی خود مانند کاکتوس را در مقابل این پنجره‌ها قرار دهید.
بدون فکر و تحقیق گیاه آپارتمانی خود را در هر جایی از خانه قرار ندهید.
لزوماً جایی از خانه که گیاه با دکوراسیون همخوانی دارد، بهترین مکان برای قرار دادن گیاه نیست.

روش صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی

با این‌حال اگر در میان چیدمان خانهی خود، مکانی برای گیاه آپارتمانی در نظر گرفته‌اید،
مطمئن شوید آن نقطه به‌اندازه کافی نورگیر است و در نزدیکی وسایل گرم‌کننده مانند شوفاژ و بخاری قرار ندارد.

موارد مهم در جای گیاهان آپارتمانی

به گونه گیاه آپارتمانی خود توجه کنید همان‌طور که اشاره شد، تمام گیاهان به نور خورشید احتیاج دارند.
برخی باید در طول روز در معرض نور خورشید باشند و برخی به میزان کمتری به نور احتیاج دارند و لازم است بیش‌تر اوقات در سایه قرار بگیرند.
در هرحال لازم نیست در تمام ساعتهای روز گیاه دائماً زیر نور خورشید باشد،
زیرا این مسئله موجب سوختن و زرد شدن برگ گیاه می‌شود.

اتاق‌های روشن و خنکِ خانه که در زمستان دمای مناسبی دارند، برای گیاهانی که نیازمند دمای کمتری هستند، ایده ال است.
همچنین مکان مناسب گیاهان آپارتمانی که در طول زمستان دوران خواب زمستانی را می‌گذرانند، هال و راه‌پله است،
زیرا این مکان‌ها اغلب خنک هستند و هوای آزادی دارند.

گیاهان آپارتمانی ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی ٬ چند نمونه از گیاهان آپارتمانی کم نیاز به نور

دمای مناسب گیاهان آپارتمانی

دمای خانه نیز به‌ اندازه میزان آفتاب‌گیر بودن محل قرارگیری گیاه اهمیت دارد.
اگر به گیاه خود نور مناسب بدهید، عمدتاً دمای مناسب را نیز دریافت می‌کنند.
مشکل اساسی هنگام زمستان پیش می‌آید که اتاق‌هایی که به‌خوبی گرم نشده باشند،
معمولاً افت دمای بیش‌ازحد دارند و این کاهش دما به گیاه آسیب می‌زند.

چند نمونه از گیاهان آپارتمانی کم نیاز به نور

بیش‌تر گیاهان آپارتمانی در دمای حدود ۲۰ درجه سانتی گراد سلامت باقی می‌مانند.
اما برخی به دمای کمتری احتیاج دارند، به‌عنوان‌ مثال دمای مناسب برای نگهداری از گل سیکلامن بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.
اگر صاحب درخت بن سای یا سایر گیاهان استوایی هستید، لازم است دمای خانه را در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد ثابت نگه دارید.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 11 خرداد 1399ساعت 1:32 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 117 |

بیماری نخل شامادورا و درمان

نخل شامادورا دارای گونه های زیاد و ظاهر ظریف و باریک وکوچکی است که برگهای سبزتیره و ساقه هایی روشن دارد و رشد آن کم است .
این گیاه به درخت خرما شباهت زیادی دارد
و به علت تحمل سایه و نیاز نوری کم،گیاهی مناسب برای نگهداری داخل آپارتمان هست .
بعد از خرید گباه آپارتمانی نخل شامادورا باید بدانید که قبل از آبیاری وضعیت خاک را بررسی کنید
و هر وقت نیمه خشک – نیمه مرطوب بود زمان آبیاری است.
البته در زمستان که نیاز آبی کاهش پیدا می کند اجازه بدهید سطح خاک خشک شود.
بعد از آبیاری دقت کنید تا آب از زیر گلدان خارج شود و آب اضافه ی زیر گلدانی را حتما خالی کنید.
آبیاری بیش از اندازه و خیس بودن دائمی خاک باعث زرد شدن برگ ها می شود.
این تنها یکی از موارد بیماری نخل شامادورا بود.
در ادامه سایر عوامل اختلال در این گیاه آپارتمانی وراه های درمان آن را خواهیم گفت.

این نخل جزو گیاهان دوپایه است .
یعنی گل های ماده و گل های نر بر روی دو گیاه جداگانه قرار داشته و شکل میگیرند
و در صورت مساعد بودن شرایط محیطی زمان شکل گیری گل های آن آخر فصل تابستان/اوایل پاییز می باشد.
اگر این گیاه میوه بدهد میوه هایش قرمز – نارنجی رنگ بوده ومیوه ها و گلهای این گیاه در گواتمالا و السالوادور به عنوان غذایی لذیذ و در سالاد استفاده میشود.

بیماری نخل شامادورا ٬ خرید گل و گیاه آپارتمانی ٬ خرید گیاه آپارتمانی نخل شامادورا

بررسی بیماری نخل شامادورا و خرید گل و گیاه آپارتمانی

برگها روشن و شفاف شده اند:

روشن وشفاف شدن برگها میتواند به علت کمبود نور یا مواد غذایی باشد
بنابراین برای رفع این مشکل گیاه را بجای پرنور تر ببرید و درست تغذیه کنید.

نوک برگهاقهوه ای شده است :

قهوه ای شدن نوک برگها می تواند از کمبود رطوبت یا کمبود پتاسیم و کلسیم باشد .
ممکن است این مشکل به علت آبیاری نامنظم نیز به وجود آمده باشد
بنابراین بهتر است برای آبیاری از آب جوشیده استفاده کنید.

روش آبیاری روش آبیاری نخل شامادورا را در این مقاله بخوانید.

برگها زرد شده اند:

زرد شدن برگها ممکن است به علت آبیاری زیاد یا نور کم و هوای گرم باشد.
بنابراین بهتر است شرایط را بررسی کنید.

برگها باز نمیشود:

هنگامی که برگهای گیاه شما باز نشد ، سایز گلدان و یا خاک آنرا عوض کنید یا تغذیه مصنوعی کنید.

برگها تار عنکبوت گرفته :

هنگامی که برگها تار عنکبوت گرفت ممکن است این مشکل مربوط به کنه باشد.
پس سمپاشی کنید و با آبپاشی رطوبت محیط را بیشتر کنید.

برگها خشک شدند:

خشک شدن برگ گیاه شامادورا به علت تشنگی میباشد بنابراین گیاه را آبیاری کنید!
روش صحیح آبیاری این گیاه را در مقاله روش آبیاری نخل شامادورا مطالعه کنید.

آفات و بیماری:

شپشک های گیاهی ، کنه های گیاهی بخصوص کنه تار عتکبوتی و حلزون از آفات این گیاه هستند.
لکه برگی های قارچی و باکتریایی ، بلایت باکتریایی و قارچی و پوسیدگی سیاه ساقه و ریشه گیاه از جمله بیماری های این گیاهان محسوب می شوند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 8 خرداد 1399ساعت 1:46 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 102 |

آشنایی با متعلقات دستگاه شور

تفاوت آواز با دستگاه در کلاس آموزش خوانندگی در تعداد گوشه‌هاست، به طوری که تعداد گوشه‌های آواز کمتر از یک دستگاه است.
همچنین از نظر حالت و نت‌های شاهد و ایست تفاوت‌هایی با هم دارند.
آواز‌های های ابوعطا، بیات ترک، افشاری و دشتی از متعلقات دستگاه شور (به دلیل یکسان بودن کوک این آواز‌ها با دستگاه شور)
و آواز اصفهان از متعلقات دستگاه همایون (به دلیل یکسان بودن کوک این آواز با دستگاه همایون) هستند.
در ادامه کمی با دستگاه شور آشنا خواهیم شد.

دستگاه شور، از دستگاه‌های موسیقی ایران است، که توسط بسیاری مهم‌ترین دستگاه موسیقی ایرانی دانسته می‌شود.
این دستگاه منشأ چند آواز مهم در ردیف موسیقی ایرانی است و دانگ اصلی آن، جزو دانگ‌های پایه در موسیقی ایرانی دانسته می‌شود.
برخلاف برخی دیگر از دستگاه‌ها، دستگاه شور همنام یکی از مقام‌های قدیم موسیقی ایرانی نیست.
درجات شور با مقام حسینی مطابقت دارند اگر چه برخی از گوشه‌ها با فواصل مقام فرعی جان‌فزا تطبیق دارند.
در ردیف‌های مختلف موسیقی، گوشه‌های مختلفی برای این دستگاه برشمرده شده،
اما مهم‌ترین گوشه‌هایی که در بیشتر این ردیف‌ها آمده‌اند شامل شهناز، گریلی، ملا نازی، بزرگ و رهاب می‌شود.
تحلیل ردیف‌های موسیقی مختلف ایرانی توسط برونو نتل نشان داده که بین گوشه‌هایی که برای دستگاه شور برشمرده‌اند، و ترتیبی که برای آن‌ها قائل هستند تفاوت قابل توجهی وجود دارد.
رایج‌ترین گوشه‌ها از نظر اجرا شامل درآمد، سلمک و شهناز هستند.

آوازهای رایج دستگاه شور در  آموزشگاه موسیقی

 

آواز ابوعطا

آواز ابوعطا تاکید روی درجه چهارم شور دارد.
حس و حال آواز ابوعطا: حال و هوای غمگینی دارد.
آواز ابوعطا نوعی خواهش و تمنا از معشوق است و به نوعی گدائی عشق است.
در عین حال سیار لطیف و ظریف است.

گوشه‌های مهم آواز ابوعطا: حجاز (از مهم‌ترین گوشه آواز ابوعطا است)، درآمدها، سیخی، گبری، شونی، خسرو و شیرین، چهارباغ

آواز بیات ترک

آواز بیات ترک تاکید روی درجه سوم شور دارد.
حس و حال آواز بیات ترک: ملودی‌های عرفانی و درویشی بیشتر در این آواز خوانده می‌شوند.
در بیات ترک کمتر حزن و اندوه دیده می‌شود و بیشتر حالت خبری دارد.
در این آواز خواننده برای معشوق از شرایط خود می‌گوید.
اذان مرحوم موذن زاده اردبیلی نیز در گوشه روح الارواح بیات ترک اجرا شده است.

گوشه‌های مهم آواز بیات ترک: درآمدها، فیلی، شکسته، جامه دران، روح الارواح، شهابی، قطار، مثنوی

آواز افشاری

آواز افشاری که در کلاس آموزش خوانندگی تدریس میشود تاکید روی درجه چهارم شور دارد و نت درجه پنجم هم متغیر است.
حس و حال آواز افشاری: آوازی ناراحت‌کننده و دردناک است که از درد و اندوه درونى سخن می‌گوید و آواز مناجات و راز و نیاز با خداوند است.

گوشه‌های مهم آواز افشاری: درآمد‌ها، جامه دران، حزین، عراق، رهاب، قرایی، رهاوی، صدری

آواز دشتی

آواز دشتی تاکید روی درجه پنجم شور دارد؛ که همین درجه پنجم هم گاه متغیر می‌شود.
غمی که در این آواز وجود دارد قادر است اشک هر کسی را دربیاورد!
دشتی علاوه بر کاربردش در مراسم عزاداری، در موسیقی درمانی هم استفاده می‌شود.
خیلی از روانشناس‌ها از این نوع موسیقی استفاده می‌کنند تا بیمار مورد نظر به راحتی احساساتش را بیرون بریزد و خودش را تخلیه کند.
آواز دشتی بسیار شبیه آهنگ‌های منطقه گیلان است.

گوشه‌های مهم آواز دشتی: درآمدها، بیات راجع، عشاق، سارنج، حاجیانی، چوپانی، گیلکی، دشتستانی، مثنوی، دیلمان

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 13 ارديبهشت 1399ساعت 18:59 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 94 |

تمریناتی برای افزایش استقامت صدا

از مهمترین مهارتهایی که در جریان شرکت در کلاس های آموزشگاه خوانندگی پیدا میکنید فزایش استقامت صدا میباشد.
مسئله استقامت صدا و نحوۀ استفاده از صوت خصوصا در هنگام اجرای زنده امری بسيار مهم به حساب مي آيد .
معمولاً مدت استفاده بهينه از يک صدا در افراد گوناگون با يکديگر تفاوت دارد.
برخي اوقات ديده مي شود که هنرجوی آموزشگاه موسیقی پس از ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به مرور کيفيت صداي اوليه خود را از دست داده و دچار خستگي زودرس مي شود.

این مقاله را از دست ندهید : نکات مورد توجه هنرجویان آموزشگاه خوانندگی در تهران

مطمئناً آنهائي که صداي خود را با شدّت و قوت بيشتري در تلاوت مورد استفاده قرار مي دهند و يا به طور پيوسته و متوالي از طبقات صوتي بالا و پر فشار استفاده مي کنند، سريع تر به انرژي اندوخته شده صداي خود پايان داده و متعاقباً خستگي زودتر به سراغشان مي آيد.
از همين دست مي توان به کساني اشاره نمود که پيش از ايجاد آمادگي لازم که در تلاوت از طريق اجراي پرده هاي بم و متوسط حاصل مي شود.
خيلي زود اوج گرفته و به اين ترتيب تارهاي صوتي را در معرض خستگي زود هنگام قرار مي‌دهند.
به هر حال براي کسي که مي خواهد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقيقه تمرین نمايد اجراي پرده هاي بم و ماقبل متوسط به مدت ۵ تا ۶ دقيقه امري ضروري به شمار مي رود.

نکات تمرینی در آموزشگاه خوانندگی

کاملاً روشن است يک دونده ماراتن که معمولاً در مسابقات رسمي بيش از ۴۰ کيلومتر را در دو ساعت و اندي مي دود، هيچگاه در روزهاي نخست ورزشي خود قادر به طي چنين مسافتي در مدت زمان ياد شده نبوده است.
يقيناً او از مسافت هاي بسيار کوتاه تر آغاز و رفته رفته بر استقامت خود افزوده است.
در به کار گيري صدا نيز چنين موضوعي کاملاً صادق است.
معمولاً افراد مبتدي در روزهاي آغازين هنرجوی کلاس های آموزشگاه خوانندگی بيش از ۵ تا ۷ دقيقه توان ندارد.
اما به مرور و طي يک روند منطقي و با استفاده از برنامۀ تمريني همراه با شيب ملايم مي توانند روز به روز بر مدت تمرین خود افزوده و اين مدت را به ۲۵ تا ۳۵ دقيقه که زماني کاملاً طبيعي و استاندارد براي افرادي است که به طور بالقوه چنين ظرفيتي را دارند، افزايش دهند.

در اينجا ذکر يک نکته ضروري است و آن اين که گاهي مشاهده مي شود افراد با سابقه در امر خوانندگي تنها پس از دقايقي از شروع برنامه صدايشان دچار مشکل شده و رخش و گرفتگي اجازه هنر نمائي به آنها نمي‌دهد.
قطعاً چنين مسئله‌اي ريشه‌اي غير طبيعي داشته و بايد علل و درمان آن را نزد پزشکان متخصص حنجره جستجو نمود،
زيرا به احتمال فراوان اين موضوع ناشي از نوعي بيماري در حنجره يا تارهاي صوتي است و ربطي به استقامت صداي فرد ندارد.

تمرينات مربوط به تحرير و جنبه هاي مربوط به آن بهتر است در قالب تمرينات لحني همراه با کلام صورت پذيرد تا علاوه بر بهبود کميت تحريرها، کيفيت آنها هم بهينه گردد.

تمرينات صوتي حتماً بايد در مکان هايي صورت گيرد که هنرجوی کلاس آموزشگاه موسیقی بتواند بازگشت صداي خود را بشنود.
بنابراين تمرین در فضاي باز و يا فضاهايي که صوت را جذب مي کند موجب فشار بيشتري به حنجره مي شود و چنين مسئله اي قطعاً به صداي هنرجو آسيب وارد مي کند.

استمرار در تمرينات و پرهيز از شتابزدگي، امري کاملاً ضروري است و بايد دانست که بسياري از کيفيت هاي صدا به مرور و در بستر گذر زمان بروز مي کند .
به عبارت ديگر پختگي صدا مقوله اي است که با مرور زمان و گذشت ايام حاصل مي شود به شرط آن که تمرينات منظم و متناسبي وجود داشته باشد.

 

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399ساعت 22:27 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 115 |

تمرین سریع و اهسته در نواختن ویولن

یکی از راضی‌کننده‌ترین احساسات، احساسِ به ثمر رسیدن نتیجه آموزش هایمان در آموزشگاه موسیقی نارمک است.
این مطلب برگرفته از وبسایت معتبر Suzuki می باشد.
مثلاً هنرمندانی مثل نقاش‌ها، مجسمه‌سازان، نویسنده‌ها و عکاس‌ها؛
شیءِ فیزیکی محسوسی برای نشان دادن به عنوان محصول هنری‌شان دارند.

اما برای موزیسین ها، حس تکمیل کار، کیفیت و گونه متفاوتی دارد.
موسیقی هنری است که بروزِ موجودیتش در گذر زمان است؛ گره خورده و پیوسته با نوازنده‌اش که در گذر زمان موجودیت و معنا پیدا می‌کند.
حتی آهنگ‌های ضبط شده‌ای که می‌شنوید تنها در جریان زمان قابل تجربه است.
نکته جالب این است که بیشتر دسترنج هر موزیسین در تمرین کردن خلاصه می‌شود.

گاهی فکر می‌کنم همین ویژگی روحانی و فرازمینی موسیقی است
که نسبتِ ظاهراً بی‌تناسبِ زمانِ تمرینِ موسیقی‌دان‌ها به زمان اجرای زنده‌شان را توضیح می‌دهد.
ما موزیسین‌ها به نوعی مثل رقصنده‌ها و بازیگر‌ها خود محصول هنری هستیم.
بله، ما برای هنرمان تحصیل و تمرین می‌کنیم اما بیشتر از هرچیز دیگر، فقط تمرین می‌کنیم.
چه خوشتان بیاید چه نه؛ هنرِ نه‌چندان ملایمِ تمرین، بخشی از شالوده اصلیِ خبرگی و زندگی موزیسین‌ها است.

تمرین سریع و آهسته در کلاس آموزش ویولن

هر موسیقی‌دانی از اهمیت و ارزشِ آهسته تمرین کردن اطلاع دارد،
از یادگیریِ نواختنِ عالیِ یک قطعه موسیقی با یک سرعتِ قابل دستیابی.
برقراری ارتباط با موسیقی در سرعت معمولی به این آسانی‌ها نیست و مستلزم نوع متفاوتی از تمرین است.
درواقع نتیجتاً سریع نواختن، همان آهسته نواختنی که سرعتش را زیاد کرده‌باشید، نیست.
اجرای سریع یک بخش،ی به مهارت‌های اضافه [مختص همان شرایط] مثل آماده‌سازی انگشتان،
مدیریت حرکت‌ها، جلوجلو فکر کردن و یادگیری راه‌های جدید نواختن نیاز دارد.

بسیاری از تکنیک‌ها در سرعت‌های گوناگون، کیفیت و شکل مختلفی پیدا می‌کنند.
مثلاً درباره اشکال مشخصی از حرکت دادن منقطع رو به پایین و بالاِ آرشه،
بایستی با حرکت سریع، جهشی و پرتابی آرشه به جای فشار حساب شده انگشتان روی گرفتن دسته آرشه کار کنید.

یا این وضعیت گرفتن آرشه و مهارت‌های دست چپ که برای نواختن آهسته کافی و کارامد به نظر می‌رسد،
ممکن است برای سریع نواختن جواب خوبی ندهد. سختی کار در فشار بر آرنج یا انگشتان،
یا در حرکت بیش‌ازاندازه آرشه که از حرکت دادن سریع آن روی سیم‌ها ممانعت می‌کند، است.
یا معمولاً بالابردن بیش از اندازه انگشت‌ها از روی دسته ساز
سرعت قرارگیری انگشتان در محلی درستشان را کاهش داده و موجب هماهنگی و تطابق ضعیف با آرشه می‌شود.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 4 فروردين 1399ساعت 20:55 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 113 |


صفحه قبل 1 صفحه بعد