تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
وبلاگ متنوع

وبلاگ متنوع

چرایی و چگونگی مراسم حنابندان

مراسم حنابندان که آخرین رسم از آداب برگزاری مراسم عروسی ایرانی می باشد،
جشنی است که در واقع به خاطر خداحافظی عروس از خانواده اش و آخرین شب سکونت وی در منزل پدری اش برگزار می شود.
در قدیم الایام رسم بر آن بود که سینی حنا دور تا دور مجلس گردانده میشد و زنان حاضر در مراسم تماما دست های خود را به حنا آغشته می کردند.
باور ایرانیان باستان این بود که حنا از بهشت است و نشانه ای از شادی، محبت و کامروایی دارد.

این مراسم در هر شهر با شیوه ای خاص برگزار میشود؛
ولی درکل حنابندان یعنی خیساندن و آماده کردن حنا و سپس آغشته کردن دست و پای عروس و داماد به آن می باشد.
در گذشته سنت این جشن چنین بود که حنا در منزل داماد تهیه می شد
و داماد آن را همراه خانواده اش با ساز و آواز به منزل عروس می برد و با اجازه بزرگ ترها مراسم حنابندان را شروع می کردند.
خواهر عروس دستان عروس را و برادر داماد دستان داماد را حنا می بستند.

در برخی شهرها عروس در مراسم حنابندان شال قرمز رنگی روی سر خود می اندازد و دست راست خود را بالای سرش می گیرد
و تمام حاضرین در مجلس هدایایی را در دست او می گذارند.
امروزه حنا را پس از خیساندن و آماده کردن، در سینی های زیبای خاصی می گذارند و روی حنا را طرح دار می کنند
و بر طبق رسوم آن را برای خانواده ی داماد و یا عروس می برند.
گاهی هم خانواده ی عروس و داماد هر کدام جداگانه برای اقوام خود حنا را آماده می کنند
و رقابتی برای این که کدام فامیل به شکل زیباتری این کار را انجام می دهند وجود دارد.

مراسم حنابندان معمولا پس از شام برگزار می شود اما عده ای از خانواده ها دوست دارند که با شام از میهمانان خود پذیرایی به عمل آورند.
هزینه ی این مراسم بر عهده ی پدر عروس می باشد اما هزینه ی لباس و آرایشگاه را داماد می پردازد.

مراسم حنابندان امروزه زیاد مرسوم نیست زیرا سایر جشن های اصلی برای هر دو خانواده بسیار هزینه داشته اند
و با توافق خانواده ها این جشن برگزار نمی شود.
در حالی که در بسیاری از روستا ها و شهرستان ها این جشن جزء جدا نشدنی جشن های ازدواج است.

مکانها و نام های محلی مراسم حنابندان

مکان هاي برگزاری مراسم حنابندان شامل:
آيين هورزان دماوند بخش آبسرد، بلوچستان، تهران، خراسان، رمشك، سروستان، سه هزار تنكابن، شوشتر، فش، كلاردشت، آذربایجان.
حنابندان در فرهنگ های مختلف نام های متفاوتی دارد که میتوان از آن ها به:
حينابنون، انيبندان، حنا گئجه سی، حنابندان يا حنابندون و اشاره كرد.

حنابندان در شب قبل از برگزاری مراسم عروسی

معمولا عروسی شامل دو بخش است:
اول حنابندان که در شب قبل از عروسی انجام می گیرد
و دوم مراسم اصلی عروسی که در گذشته های دور بین هفت تا ده شبانه روز برگزار می شد
و پذیرایی از مهمان ها عموما با نقل، شیرینی، شربت، میوه انجام می گرفت.

حنابندان به شیوه ی امروزی

مراسم حنابندان به شیوه ی امروزی بیشتر شبیه به پارتی های گودبای مجردی و پای کوبی و رقص انجام می پذیرد
اما افرادی نیز هستند که دوست دارند سنت های قدیمی ایرانی را در مراسم ازدواج خود به جا آورند.

برای متفاوت بودن و امروزی بودن مراسم حنابندان، جایی غیر از خانه ی پدری را برای برگزاری جشن انتخاب کنید.
اگر امکان این امر برای شما وجود ندارد، خانه تان را تزئین کنید و برای مهمانان تم لباس تعیین کنید.
همچنین تالار هایی هستند که برای برگزاری مراسم حنابندان سالن های جداگانه ای را درنظر گرفته اند.
این سالن ها تزئینات ویژه ای برای مراسم حنابندان دارند.

اولین و اصلی ترین سنت جشن و حنابندان این است که به دستان عروس خانم حنا می مالند.
در این مورد می توانید خلاقیت به خرج دهید و طرح هایی خاص و منحصر به فرد استفاده کنید.
برای آنکه مراسمی به یادماندنی و ویژه داشته باشید سعی کنید هدیه ای کوچک به میهمانان خود بدهید.
این هدیه اگر دست ساز باشد دوست داشتنی تر است.
از آنجایی که مراسم حنابندان شما متفاوت است، هدیه ای هم که به دوستان خود می دهید باید متفاوت باشد.
هدیه هایی که نام شما روی آن حک شده و یا هدایایی که بتوان آنها را نگه داشت
و بعد از مدتی دور ریخته نشوند انتخاب مناسبی برای مراسم حنابندان خواهد بود.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 12 اسفند 1396ساعت 15:46 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 106 | |

تاریخچه سنتور در ایران و ثبت آن در…

تاریخچه سنتور در ایران

تاریخچه سنتور در ایران و ثبت آن در…

عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نسبت به کم توجهی به نقش موسیقی و تاریخچه سنتور
برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون «بِرن» هشدار داد.

به گزارش سایت خانه موسیقی، بهروز وجدانی پژوهشگر، مترجم و مولف آثار موسیقایی درباره فعالیت های پژوهشی خود گفت:
تازه ترین کاری که به اتمام رسانده ام مستندسازی موسیقی مقامی خراسان
و تحویل آن به پژوهشگاه میراث فرهنگی بود که غیر از انتشار قرار است در قالب یک مطلب جامع در سامانه این مجموعه نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کار دیگری که برای ارایه آماده شده
مرتبط با فعالیت های پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
که روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه سال جاری در قالب یک سخنرانی به علاقه مندان ارائه می شود.
در این پژوهش که با عنوان «میراث فرهنگی ناملموس در اسناد سازمان تجارت جهانی و کنوانسیون بِرن با تاکید بر موسیقی» انجام گرفته
تلاش کردم نسبت به موضوع کپی رایت و ارتباط آن با موسیقی هشدارهای لازم را بدهم
و بگویم حضور در کنوانسیون برن که یک معاهده بین‌المللی در حوزه حق تکثیر و حق مولف است
فقط مخصوص حوزه نشر نیست بلکه موسیقی نیز در این چارچوب قرار می گیرد
و ما اگر می خواهیم وارد این معاهده جهانی شویم باید ابتدا مشکلات داخلی موسیقی کشورمان را مرتفع کنیم.

این پژوهشگر توضیح داد:
برای عضویت در کنوانسیون برن نیازمند حل مشکلاتی که هم اکنون در حوزه موسیقی کشورمان وجود دارد هستیم
و در غیر اینصورت حضور در این معاهده جهانی شدنی نیست.
ما برای ورود به این کنوانسیون باید مشکلات موجود در راه کپی رایت در ایران را مرتفع کنیم.
ما حتی در رده های بالاتر از جمله عضویت در سازمان تجارت جهانی نیز
فارغ از حل مسایل مرتبط با حوزه اقتصاد به طور حتم با مشکلات دیگری نیز روبه رو خواهیم شد.

آموزشگاه موسیقی در تهران

وجدانی با اشاره به اینکه برای ورود به سازمان تجارت جهانی که بسیاری از شرایط آن به مسایل اقتصادی باز می گردد
باید به موضوعات دیگری چون «تنوع فرهنگی»، «میراث فرهنگی» و هنرهای مختلف نیز توجه کنیم، عنوان کرد:
این موضوعات باید به نحوی در کشور ما اجرا شود که بنای آن رعایت قواعد جهانی و حل و فصل مشکلات است
و این هشداری است که باید و حتما آن را جدی بگیریم.
اگر ما حتی در حوزه اقتصاد هم همه مشکلات را حل کنیم
قطعا برای ورود به سازمان تجارت جهانی باید اصول دیگری را که به آن اشاره کردم رعایت کرده باشیم.

سرپرست تدوین‌ پرونده‌های «موسیقی بخشی‌های خراسان» و «موسیقی اقوام ایرانی»
برای ثبت در فهرست نمونه میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در بخش دیگری از صحبت های خود
در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح برخی از شایعات برای ثبت جهانی ساز سنتور و تاریخچه سنتور توسط کشور چین تصریح کرد:
تا آنجا که من اطلاع دارم این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
به این سادگی ها نیست که مدیران هر کشوری صبح بیدار شوند و نسبت به ثبت جهانی یک ساز اقدام کنند
و بعد همه چیز بر طبق خواسته آنها جلو برود.

پروسه ثبت جهانی سازها دربرگیرنده اقداماتی زیر نظر یونسکو است
که کشورهای دیگر نیز از طریق سامانه اینترنتی این نهاد بین المللی آگاه می شوند
و حتی اگر حرف و موضوع و شکایتی هم در این زمینه داشته باشند می توانند تا یک سال درباره آن موضوع خاص اقدامات لازم را انجام دهند
بنابراین مطمئن باشید که هنوز موضوعی بر مبنای اینکه ساز سنتور توسط چینی ها در حال ثبت جهانی است
امری کذب است و من آن را تایید نمی کنم.

وی در پایان گفت:
هم اکنون بازی «چوگان» مستقلا به نام ایران و ساز کمانچه در قالب یک پروژه مشترک میان کشورهای ایران و آذربایجان
در مرحله ثبت میراث جهانی قرار دارد که امیدوارم در این دو مورد بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

پاسخ دهید

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 6 اسفند 1396ساعت 12:40 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 77 | |

سه تار کتابی

سه تار کتابی همان گونه که از نامش پیداست ، گونه ای از ساز سه تار است که در آن قسمت کاسه سه تار ،
نه به شکل منحنی بلکه بطور صاف ساخته می شود .
این ساز در زمان حاضر نیز بعضا مورد استفاده قرار می گیرد .
در مورد این ساز باید ابتدا علت تفاوت شکل را بررسی کرد و سپس وارد بحث لازم بودن و نبودن آن شد .

علت تفاوت شکل سه تار کتابی با شکل اصلی سه تار:

علت تفاوت شکل سه تار کتابی با سه تار مورد استفاده در زمان حاضر را باید در پیشینه تاریخی این ساز جستجو کرد .
استفاده از این ساز مربوط به دوره ای از تاریخ موسیقی است
که به علت خفقان و محدودیت های موجود برای اهل موسیقی ، حتی حمل و نقل ساز نیز خود با مشکلاتی همراه بوده است
و بناگزیر نوازندگان مجبور به حمل مخفیانه ساز می شده اند.
چنین ضرورتی منتهی به ساختن گونه سه تار که به سادگی و اصطلاحا در زیر عبا حمل می گردید شد .
در زمان های بعد که محدودیت های موسیقی کم رنگ تر گردید ،
سه تار کتابی همچنان باقی ماند و هر چند کمتر مورد استفاده واقع شد اما کاملا از میان نرفت .

سه تار کتابی دارای چه خصوصیاتی است ؟

خصوصیات اینگونه سه تار را می توان به شرح زیر برشمرد :

۱- از نظر صوتی :
به علت دارا بودن شکل خاص ، تشدید صدای تولید شده به نحو متفاوتی به عمل می آید
و اغلب صدایی گرفته ، خشک و فاقد طنین واقعی سه تار است .

۲- از نظر فیزیک ساز :
قرار گرفتن این ساز در دست نوازنده به علت شکل ظاهری متفاوت آن غالبا با مشکل همراه است .
همانگونه که در بحث ارزش های سازی سه تار گفتیم
یکی از ارزش های اساسی لازم برای این ساز ، ثبات آن (یعنی استقرار آن در حین نواختن) است .
سه تار کتابی متاسفانه از این نظر دارای مشکل است .

آموزش ساز سه تار

۳- از نظر سایر ارزش ها و خصوصیات :
طبعا بسیاری از خصوصیات و ارزش های ساز به رعایت لازمه های فیزیکی در کاسه آن بستگی دارد .
بر این اساس می توان گفت قطعا سه تار کتابی دربرگیرنده تمام ارزش های لازم برای سه تار نیست .

از آنچه گفتیم می توان به این نتیجه منطقی رسید که سه تار کتابی که زمانی بر حسب ضرورت ساخته شده است
در زمان حاضر به علت فقدان ارزش های لازم ، مورد نیاز نبوده ،
باید در غیر از مواردی چون تحقیق یا تفنن یا بر حسب سلیقه خاص از ساختن آن خود داری کرد .

۴- سه تار افراد چپ دست باید چگونه باشد ؟
معمولا دیده می شود که بعضی از معلمان موسیقی ، جای سیم های سه تار افراد چپ دست را تغییر می دهند تا هنر جو قادر باشد از دست راست بعنوان پنجه استفاده کند .
از دیدگاه نگارنده چنین روشی صحیح نیست .

هر چند در ابتدای امر این برخورد درست می نماید
اما به تجربه ثابت شده است که اگر هنر جویان چپ دست نیز از ابتدا مانند سایرین (افراد راست دست) از سه تار استفاده نمایند ،
هیچ مشکلی پیش نمی آید
و چه بسا قانع کردن این هنر جویان به گرفتن و نواختن بر عکس ساز نتیجه معکوس در بر داشته باشد .
البته اگر قرار باشد هنر جو به صورت چپ دست ساز بنوازد ، باید در ساخت ساز (چپ دست) نکاتی رعایت شود
که از آن‌جمله ، برعکس گذاشتن صفحه ، برعکس کردن گوشی ها و همچنین شیار روی دسته جهت بستن پرده ها است .

آموزش سه تار

۵- نو آوری و تغییر شکل در اجزایی و شکل سه تار چه جایگاهی دارد ؟
در اواخر دهه چهل ، که بازار نو آوری و ابتکار گرم بود ، گروهی درصدد ایجاد تغییراتی در سازهای مختلف برآمدند .
بعضا تغییر شکل هایی در ساختمان سازها از جمله سه تار دادند .
البته شمار زیادی از این تغییرات دوامی نیاوردند و به فراموشی سپرده شدند .
باید توجه داشت که تغییر شکل در اجزایی هر کدام از سازهای ایرانی
در مرحله نخست مستلزم اشراف بر تمام زوایای ناشناخته آن است .
شرط دیگر آن است که پس از شناخت این زوایا به بن بست رسیدن آنها ما را به نوآوری وادارند .
تمام زوایای سه تار بعنوان یکی از سازهای شاخص در موسیقی ایرانی ، تاکنون شناخته نشده است ،
در کمال این ساز هم تردیدی نیست .

البته این مانع از تحقیقات بیشتر در زمینه شناخت این ساز نخواهد بود .
تحقیق و پژوهش همیشه پسندیده و دارای نتایج تحول آفرین است .
با این حال ، متزلزل کردن ارکان این ساز ، به بهانه ایجاد تحول ، مقبول نیست .
برای ایجاد تغییرات و به تکامل رسانیدن سه تار ،
در حال حاضر گروهی از سازندگان در پی ایجاد تغییر در طول ، عرض و سایر خصوصیات ظاهری سه تار هستند .

طبعا در صورتی که تغییرات مزبور با توجه به ظرفیت ها و پس از شناخت ماهیت
و قابلیت های سه تار و از همه مهمتر ، شناخت نقاط ضعف احتمالی این ساز بعمل آید ،
در جای خود پسندیده خواهد بود در غیر این صورت نتیجه معقولی در بر نخواهد داشت

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 14 بهمن 1396ساعت 12:35 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 115 | |

گل آرایی ماشین عروس

از قدیم تا به امروز، همیشه برای آمدن به استقبال عروس، اسب ، کالاسکه یا ماشین عروس را با گل و وسایل تزیینی دیگر، می آرایند.

خیلی از افراد برای شب عروسی خود ترجیح می دهند که ماشین های لوکس کرایه کنند اما اصرار به این کار نداشته باشید.
اگر ماشین خودتان را با گل های زیبا و متناسب بیارایید، به همان اندازه ماشین های لوکس، رویایی می شود؛
علاوه بر اینکه کرایه خودروهای لوکس و یا امانت گرفتن خودروهای آشنایانتان،
باعث می شود در تمام طول راه و عروسی، نگران امانتی باشید.

امروزه گل آرایی ماشین عروس ، رو به سادگی رفته است.
گل های روی ماشین عروس را حتما با دسته گل عروس و یا گل آرایی سالن یا باغ، در یک نوع و یا یک طیف رنگ انتخاب کنید.

چند پیشنهاد برای گل آرایی ماشین عروس

بودجه تان را در نظر بگیرید.
گل ارکیده یکی از زیباترین و البته گران ترین گلهای مورد استفاده است.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، مدل هایی را از آلبوم عکس انتخاب کنید که با گل ارکیده نباشد.

در ماشین های رنگ روشن از گلهای رنگی و در ماشین های رنگ تیره از گل های روشن استفاده میکنند
اما اگر دوست دارید از گل های سفید برای ماشین عروس سفید خود استفاده کنید،
ترکیب آن با گل های صورتی کمرنگ ، آن را به ماشینی رویایی تبدیل می کند.

گل های ارکیده سفید با ترکیبی از گلهای زرد ریز و یا گل لیلیوم زرد
با انواع گل سفید دیگر به صورت آبشاری، نیز می تواند ترکیب زیبایی را با رنگ سفید ماشین ایجاد کند.

یکی از خاصترین تزیین های ماشین عروس ، مخصوصا ماشین سفید،
تزیین آن با گل آفتابگردان و گل های ریز سفید زیاد است که می تواند ماشین شما را منحصر به فرد کند.

اگر ماشین عروس شما مشکی است،
یکی از شیک ترین ترکیب ها، گل سفید و ترکیب آن با انبوهی از گل داوودی سبز است که هم رنگ مشکی را می شکند،
هم زیاد توی ذوق نمی زند و بسیار شکیل است.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای گل بدهید،
گل را با تور ترکیب کنید و دنبال طرح های زیادی شلوغ نروید و به یاد داشته باشید زیبایی همیشه در سادگیست.

فائزه مالک پور

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1396ساعت 14:14 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 118 | |

باغ تالار عروسی مناسب دارای چه معیارهایی هست؟

باغ و تالار عروسی

بهترین خدمات مجالس

امکانات مناسب پذیرایی خدمات مجالس باغ تالار شامل این 9 مورد میباشد

  1. نورپردازی مناسب و زیبا
  2. داشتن پارکینگ عمومی
  3. داشتن جایگاه زیبا برای عروس و داماد
  4. سرویس دهی منظم و دقیق
  5. داشتن اتاق پرو لباس بزرگ برای خانم ها
  6. داشتن فضا با اندازه مناسب برای رقصیدن
  7. اتاق عقد تمیز و به روز
  8. دی جی که با اهنگای روز و مناسب مجلس رو شاد نگه داره
  9. موقعیت و دسترسی شهری تالار پذیرایی

 

تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد.

شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ تالار عروسی همین باشد.

چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد.

از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید

چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد.

هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

ظرفیت سالن پذیرایی باغ تالارعروسی

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد.

اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست

چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد.

بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید.

در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

سقف سالن پذیرایی

سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد .

سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد.

سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

بهترین خدمات مجالس
بهترین خدمات مجالس

پارکینگ باغ تالار پذیرایی

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید.

تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد.

قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند

و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند.

خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی های باغ تالار

در هنگام انتخاب تالار یا باغ عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید.

در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند

و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند.

در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند

که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.

 

میز شام عروس و داماد

معمولا تالارهای پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و … تزئین می کنند.

برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند.

به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد.

ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات تالار

سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید.

خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید

که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند.

علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است.

امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و … نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 

هزینه های باغ تالار

برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های تالار عروسی به طور معمول شامل :

” هزینه ورودی ” که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است

” هزینه غذا و پذیرایی ” که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و … دارد

” هزینه گروه موزیک و سرگرمی ” در این مورد عرف این است که حتی در صورت استفاده نکردن از گروه موزیک تالار نیز از شما اخذ خواهد شد.

” هزینه خدمات ” که معمولا درصدی از مجموع هزینه هاست که به کل هزینه ها اضافه می شود

” هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض ” که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست

” هزینه تزئینات ” مثل : بادکنک آرایی ، گل آرایی و … که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند

هزینه برنامه هایی مثل : آتش بازی ، اسب سواری ، کالسکه سواری و … که معمولا انتخابی هستند و در صورت عدم تمایل شما از برنامه حذف می شوند

معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید.

حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب عروسی ،

وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

 

تست غذا و کیفیت پذیرایی باغ تالار

متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ عروسی ، قبل از عقد قرارداد ، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود.

معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند.

امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کیفیت ظروف پذیرایی و …

از نزدیک ، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید.

 

سرکشی و بررسی نهایی تالار

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار پذیرایی یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است.

تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید.

این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید

و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 4 مهر 1396ساعت 9:59 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 148 | |

تشریفات مجالس عروسی چیست؟

تشریفات مجالس عروسی یعنی برگزاری صفر تا صد یک مراسم عروسی، که توسط موسسات تشریفات عروسی انجام می شود

البته مهم ترین شرط آن بررسی و مطابقت آن با سلیقه و خواسته ی عروس ها و داماد ها است.

آن ها با بررسی سلایق و بودجه ای که عروس و دامادها در نظر گرفته اند، بهترین گزینه ها را پیشنهاد می دهند.

وظایف بهترین موسسات تشریفات مجالس عروسی

نخستین کاری که توسط موسسات تشریفات مجالس عروسی باید انجام شود معرفی و انتخاب یک باغ عروسی، تالار پذیرایی و یا باغ تالار است

  • فصل برگزاری مراسم
  • میزان بودجه، تعداد مهمانان
  • سلیقه ی عروس و داماد
  • نوع مراسم و نحوه ی برگزاری مراسم عروسی بهترین گزینه را پیشنهاد خواهند داد.

 

به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان و ابتدای بهار که سردی هوا و احتمال بارندگی وجود دارد

گزینه مناسب باغ تالار عروسی خواهد بود

و در نیمه دوم فصل بهار و فصل تابستان می توان از بین تالار، باغ عروسی و یا باغ تالار گزینه مناسب را انتخاب نمود.

از دیگر وظایف و کارهای موسسات تشریفاتی مدیریت:

تزئین اتاق عقد عروس، گل آرایی جایگاه عروس و داماد و ماشین عروس

با توجه به سلیقه و خواسته های عروس و داماد می باشد، که البته فراهم نمودن ماشین عروس هم توسط این موسسات صورت می گیرد.

معرفی یک گروه موسیقی مناسب

معیارها، سلایق و اعتقادات عروس و داماد، از جمله کارهایی است که بهترین خدمات مجالس باید انجام دهند.

 

بهترین خدمات مجالسبهترین خدمات مجالس

 

امکاناتی که یک خدمات تشریفات عروسی خوب به شما معرفی میکند

معرفی و انتخاب یک آتلیه عروسی خوب با فضای زیبا جهت عکس های عروس و داماد از دیگر وظایف آنها می باشد.

آتلیه و عمارت عکاسی برای تمام عروس و دامادها اهمیت زیادی دارد

زیرا تمام لحظه ها و خاطرات زیبای مراسم عروسی توسط آتلیه ثبت می گردد و موسسات تشریفات مجالس موظف هستند

با توجه به خواسته ها، نیازها و سلیقه و بودجه ی عروس و داماد بهترین گزینه ممکن را به آنها معرفی نمایند.

معرفی یک فروشگاه کارت عروسی خوب با تنوع زیاد در کارت ها به عروس و دامادها از دیگر کارهای این موسسات می باشد.

معمولا انتخاب آرایشگاه عروس جزو سخت ترین کارهای عروس خانم هاست

موسسات تشریفات عروسی باید سالن زیبایی خوب و متناسب با سلیقه و بودجه عروس خانم ها را معرفی نمایند.

همچنین این موسسات در انتخاب آرایشگاه داماد نیز می توانند گزینه مناسب را پیشنهاد دهند.

در کنار سالن زیبایی خرید لباس عروس نیز برای عروس خانم ها بسیار اهمیت دارد

برای یافتن و انتخاب مزون عروس، موسسات تشریفاتی باید به عروس خانم ها یاری کنند،

تا لباس عروس متناسب با سلیقه و بودجه خود را در کمترین زمان ممکن تهیه نمایند.

معرفی شیرینی فروشی خوب برای تهیه کیک عروسی و شیرینی مراسم به عروس دامادها هم از دیگر وظایف تیم تشریفاتی می باشد.

اما مهم ترین وظیفه موسسه تشریفات مجالس عروسی کترینگ عروسی است و موظف هستند

کلیه خدمات پذیرایی

  • سرو غذا
  • میوه و شیرینی
  • استفاده از تم عروسی مناسب
  • ظروف پذیرایی شیک و زیبا و استفاده از رومیزی های متناسب با تم عروسی
  • و …

را تدارک ببیند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 9 شهريور 1396ساعت 14:42 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 137 | |

یاشار خسروی: ماکان هیچ وقت کاور نمی‌کند/ از خواننده آذربایجانی شکایت می‌کنیم!

تهیه کننده گروه ماکان خبر از اقدام قانونی علیه یک خواننده آذربایجانی داد که ملودی یکی از قطعات این گروه را کپی کرده است.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک یاشار خسروی سرپرست و مدیر هنری گروه ماکان در واکنش به اقدام یک خواننده آذربایجانی در استفاده بدون اجازه از ملودی یکی از قطعات ماکان بند گفت: شکایتی در حال تنظیم شدن است از کسانی که ملودی قطعه «هر بار این درو» بدون اجازه رسمی استفاده کرده اند که یکی از این افراد همان خواننده باکویی است.

وی همچنین اضافه کرد: ملودی این قطعه را من با ساکسوفون ساختم و امیرمیلاد نیکزاد و روهام روی ملودی کل کار را تنظیم کردند. بعد متوجه شدیم این قطعه توسط یک خواننده آذربایجانی و پس از ۲ ماه کاور شده و حتی کار را به اسم خودشان زدند!

گفتنی است؛ مدتی پیش و با انتشار پستی برای اولین بار به شباهت غیر قابل انکار قطعه پرویز بلبله خواننده آذربایجانی و «هر بار این درو» کار موفق ماکان بند اشاره شده که این ویدیو با بازخوردهای بسیاری در صفحات مجازی همراه بود و این خواننده آذربایجانی در واکنش به این اتفاقات و در صفحه رسمی رسانه نوا، کپی کردن ملودی ماکان بند را تکذیب کرده.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 شهريور 1396ساعت 1:33 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 120 | |

لباس عروس 160‌میلیون تومانی در تهران

ازدواج این روزها برای بسیاری همانندسدی عظیم با ذخیره‌ای از مشکلات فراوان است. این اما تمام واقعیت اقتصاد این روزهای ما نیست و در زیر آسمان همین شهر هستند افرادی که تمام دغدغه آنها نه تامین هزینه‌های لباس بلکه پیدا کردن بهترین لباس عروس موجود در بازار است؛ لباس‌های یک‌شبه‌ای که تا صدمیلیون تومان برای داماد هزینه خواهد داشت.
شاید لباس عروس صد‌میلیون تومانی برای شمایی که دنبال سور و سات عروسی بوده و بازار لباس عروس را زیر و رو کرده‌اید غیرقابل باور باشد، اما باید بپذیرید که کالاهای لوکس در بازار ایران جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و کم نیستند افرادی که برای لباس عروس صد‌میلیون ناقابل پرداخت می‌کنند. شاید شما پرداخت 500‌هزار تومان برای لباس عروس را کمی غیرمنطقی دانسته و آن را هزینه اضافی تلقی کنید اما در همین تهران مزون‌هایی هستند که ارزان‌ترین و ساده‌ترین لباس عروس را به سه‌میلیون تومان فاکتور می‌کنند.

خدمات مجالس در تهران

کمی توجه کنید، اینجا تهران است، آخرین روزهای فصل بهار و هوای خاکستری پیش از غروب با باران بهاری و ماشین‌های چندصد‌میلیونی که طول خیابان جردن را برای چندمین بار طی می‌کنند، ترافیک عجیبی ایجاد کرده‌اند. جایی در همین خیابان نمایندگی یکی از برندهای جهانی لباس عروس افتتاح شده است تا اغلب آنهایی که به دنبال ساختن شب رویایی هستند حضور متفاوت خود را در پوشیدن لباس‌های این برند معروف جست‌وجو کنند. لباس‌های این برند اسپانیایی از دو‌میلیون و 700‌هزار تومان شروع می‌شود و بسته به نوع پارچه و طراح آن به 40‌میلیون تومان هم می‌رسد. گران‌ترین لباس عروس این برند از جنس ابریشم با سنگ‌دوزی هنرمندانه و بسیار زیباست و نام یکی از برجسته‌ترین طراحان اسپانیایی را یدک می‌کشد. در این مزون امکان تهیه تاج عروس، کمربند، تور و کیف و کفش نیز وجود دارد،؛ لوازمی که برای تهیه یکی از آنها باید حداقل یک‌میلیون و 500‌هزار تومان پرداخت کنید چراکه تاج عروس نقره در این مزون به یک‌میلیون و 500‌هزار تومان، تور عروس ابریشم به دو‌میلیون تومان و کیف و کفش نیز به حداقل یک‌میلیون و 600‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

اینجا تهران است و به مدد سیاست‌های اقتصادی، گروهی در مزون‌های الوان از سیاست‌های خوب اقتصادی سخن می‌گویند که باعث شده بتوانند به راحتی برای یک شادی چند ساعته لباس عروس صدمیلیون تومانی خریداری کنند. به مدد همین سیاست‌ها است که این روزها پای برندهایی همچون «پرونوویاس»، «پیوگان»، «یومز فشن»، «جی‌لیانس»، «سن پاتریک»، «اسپوزابلا»، «دمتریوس»، «سامی»، «وایت سال»، «کدنا» و برند عربی «ازیاء» به بازار لباس عروس ایران باز شده و لباس‌هایی از جنس ساتن، ابریشم، تافته و… با قیمت‌های چند ده‌میلیونی اولین گزینه خرید عروس و دامادها شده‌اند.

تشریفات مجالس در تهران

داستان مصرف‌گرایان به همین جا ختم نمی‌شود و عطش دیده شدن این قشر، افتتاح مزون‌های خانگی را موجب شده است؛ مزون‌هایی که خدمات و لباس‌های خاصی رابه قیمت‌های تا صد‌میلیونی عرضه می‌کنند. شما نیز اگر به دنبال متفاوت بودن و پرداخت هزینه‌های چندده‌میلیونی هستید سری به یکی از برج‌های الهیه بزنید تا در مزونی که حضور در آن نیازمند هماهنگی و تعیین وقت قبلی است تفاوت را با تمام وجود حس کنید. در این مزون شما می‌توانید لباس‌های تزیین‌شده با سنگ‌هایی همچون «در کوهی»، «توپاز»، «زمرد»، «یاقوت»، «زبرجد» و حتی «فیروزه» را به قیمت‌های 50 تا صد‌میلیون خریداری کنید. خرید کیف و کفش عروس نیز در این مزون براساس برند و جنس بین پنج تا 20‌میلیون تومان در نوسان است. تاج عروس طلا با سنگ‌های قیمتی نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

در این مزون به راحتی می‌توانید لباسی متفاوت‌تر از هرآنچه که تاکنون دیده‌اید تهیه کنید و با پرداخت صد‌میلیون تومان برای لباس، 20‌میلیون تومان برای کیف و کفش، 30‌میلیون تومان برای تاج، پنج‌میلیون تومان برای حریر روی شانه و در نهایت سنجاق سینه پنج‌میلیون تومان، یک ست رویایی برای شب عروسی خود تهیه کنید؛ ستی که 160‌میلیون تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

تشریفات عروسی در تهران

بی‌تعارف متفاوت بودن و دگرگونه زیستن در بخشی از این جامعه نهادینه شده است و برای این گروه فرقی ندارد که اقتصاد در چه مسیری گام بر می‌دارد. مصرف‌گرایی و علاقه شدید گروهی به کالاهای لوکس و پرداخت هزینه‌های اینچنینی تنها بخشی از واقعیت‌های جامعه است.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 5 شهريور 1396ساعت 22:53 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 142 | |

کارل ارف

کارل ارف در سال ۱۸۹۵ متولد شد، وی در زمینه آموزش موسیقی کودک دیدگاه جدیدی را پایه گذاری کرد و تمایل بسیاری در فاصله گرفتن از روش سنتی کنسرواتواری آن زمان نشان می داد . ارف کار خود را در دهه ۱۹۲۰ شروع کرد و سریعاً در تحقق عقایدش در مسیر اصلی آموزش در آلمان موفق شد. سال ۱۹۲۴ با دروتی گانتر صاحب مدرسه ژیمناستیک با همین نام آشنا شد و به همراه او روش آموزش موسیقی و حرکات موزون را ترکیب کرد. ارف بر این باور بود که موسیقی و حرکات بدن رابطه نزدیکی دارند . این مدرسه همراه با سازهای ارف در جنگ جهانی دوم تخریب شد.در سال ۱۹۴۸ارف آغاز به پخش موسیقی و برنامه های آموزشی خود را از رادیو کرد و سرانجام عقاید او در مدرسه موتسارت در سالزبورگ مورد قبول قرار گرفت و این مکان به مرکزی از فعالیتهای ارف تبدیل شد. انستیتو ارف در سال ۱۹۶۳ تاسیس و هم اکنون این موسسه شیوه های آموزشی را به اطلاع مربیان در سراسر دنیا می رساند .

آموزشگاه موسیقی

ارف معتقد بود که موسیقی، حرکت و گفتار در کنار یکدیگر عناصر موسیقی را شکل می دهند. همچنین تحول تاریخ موسیقی همسو با تحول ذهنی کودک است.کودک مانند انسان های بدوی موسیقی را می نوازد و همانند آنان به موسیقی واکنش نشان می دهد.بدین ترتیب از نظر این متخصص موسیقی آموزش موسیقی نیز باید با ساده ترین مفاهیم نیز شروع شود، مفاهیمی که کودکان خردسال به راحتی بتوانند آن را بفهمند و درک کنند. سازهای ارف بخش مهمی از روش ارف را تشکیل می دهند. در این شیوه سازهای ضربه ای ویژه ای جهت کمک به توسعه ضرب آهنگ و مفهوم ملودی در کودک طراحی شده است، سازهای ارف شامل زیلوفون(باس،آلتو،سوپرانو)و متالوفون (باس،آلتو،سوپرانو) و گلوگن اشپیل (آلتو ، سوپرانو) می باشد. روش ارف وابستگی زیادی به حرکت در بیان موسیقی دارد.کودکان خردسال حرکات را با بدنشان کشف می کنند و به نظر می رسدکه همه کودکان می توانند موسیقی را با بدن خودشان بیان کنند و ملودی را به طور خودجوش و با کمک حرکات اجرا کنند .

کلاس آموزش آواز کلاسیک

با بررسی روش ارف بنظر می رسد، چنانچه این روش آموزش موسیقی کودک درست اجرا شود می تواند در توانمند کردن کودکان و درک صحیح مفاهیم موسیقیایی به طور چشمگیری موثر باشد.هدف از آموزش موسیقی در روش ارف ارائه مهارتهایی است که کودکان می توانند به واسطه آن به کشف دنیای جدیدی دست یابند، دنیایی که خلاقیت رکن اساسی آن است

کلاس آموزش آواز سنتی

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 5 شهريور 1396ساعت 22:14 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 123 | |

کاربرد چوب های مختلف

انسان‌های اولیه با خانه و کاشانه آشنا نبودند و تنها محل یا شیئی را به عنوان سر پناه فراهم می‌کردند تا از باد و باران در امان باشند. پس از سال‌ها انسان شروع به طراحی خانه و مسکن به عنوان محلی برای سکونت کرد. در مفاهیم معماری از قرن‌ها پیش ساحت مقدس «خانه» به عنوان محلی برای آرامش و توجهات معنوی تعریف می‌شد، اما امروزه این مفهوم کمی نادیده گرفته شده و خانه صرفا محلی برای آسایش شده، آسایشی که آرامش دربرندارد.
یکی از راه‌های ایجاد فضاهای مطبوع جسمانی و روحانی در محیط زندگی، کاربرد عناصر طبیعی و فرم‌های آشنا و جذاب برای ذهن است. از پرکابردترین این عناصر در محیط اطراف ما چوب است که در عصر صنعتی بیشتر مدل‌های صنعتی و مصنوعی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترمووود

۱- چوب بلوط (سخت و محکم): مناسب برای روکش گیری (با عرض کمتر از ۱mm)، بشکه سازی، پارکت سازی، کف پوش ساختن تخته هایی که بر روی سقف خانه ها در مناطق پر باران نصب می شوند، (مقاوم در برابر رطوبت و به کارگیری در اسکله سازی و بنادر، استفاده در انواع مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی و… ساخت تراورز (چوب های نصب شده در زیر ریل راه آهن)، ساخت دسته افزار و وسایل، استفاده در ساخت واگن و کشتی سازی و همچنین به عنوان تیرهای شبکه مخابراتی (بعد از اشباء شدن چوب) کاربرد دارند.

۲- چوب راش: چوبی است نیمه سخت و سنگین و خوشتراش با قابلیت تورقی بسیار مناسب، مناسب برای روکش گیری الوارگیری، پارکت تراورز، تخته چند لایه، صنایع مبلمان (به خصوص مبلهای خمیده)، قایق سازی.

۳- چوب افرا: چوبی است سخت، سنگین، راست تار، خوشکار، سبک و شکننده و قابل تورق و مناسب برای صنایع کف پوش و روکش سازی، ساخت تخته چند لایه، قالب کفش، ساخت لوازم مهندسی، پوشش سطوح بزرگ، دیوار ها و رویه میزها و تخته خرده چوب، قابلیت کنده کاری و ظریف کاری، مجسمه سازی، مبلمان و خراطی.

۴- چوب ملچ: از جمله چوب های زیبا، خوش نقش و دکوراتیو ایران می باشد. در درجه اول مناسب برای صنایع روکش سازی می باشد، همچنین ساخت تخته چند لایه، درهای ماسیو (چوب خالص)، ادوات ورزشی و خراطی پایه ها و نرده ها کاربرد دارد. ملچ چوبی نیمه سنگین و نیمه سخت، راست تار و خوشکار با قابلیت تورق عالی است.

ترمو وود

۵- چوب آزاد: به دلیل وجود خاصیت ارتجاعی و ارتعاشی (الاستیسیته) در مواردی از جمله ساخت وسایل ورزشی قابل ارتجاع (تخته پارالل و بارفیکس)، پاروی قایقرانی، تخته زیر فنر اتومبیل، همچنین ساخت وسایل موسیقی (سنتور) کاربرد دارد. آزاد چوبی سنگین و با دوام است.

۶- چوب صنوبر و تبریزی: چوبی راست تار، نیمه سبک و خوشکار و قابل تورق است که به عنوان تیرهای مخابراتی، تیر ساختمانی، کبریت سازی، ساخت وسایل کشاورزی، جعبه سازی و ساخت قفسه بندی کاربرد دارد و کاغذ سازی و تبریزی برای سنبه کاری مناسب است.

۷- چوب گردو: چوبی نیمه سبک و نیمه نرم، قابل تورق، راست تار، خوشکار و بسیار بادوام است. چوبی است با مقبولیت جهانی بارگه ها و نقش و نگار بسیار زیبا، صیقل پذیر و همگن می باشد و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب داشته و در صنایع مبلمان گران قیمت، ساخت پارکت، قنداق تفنگ، روکش سازی، مجسمه سازی، ابزار آلات موسیقی و… پوست گردو در صنایع رنگ رزی و برگ آن خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

۸- زبان گنجشک (ون): چوبی محکم، قوی، بادوام، نسبتا ارزان با خاصیت الاستیکی زیاد که کم پیچ بر می دارد و در ساخت چهار چوب و درب، ساز ویلن، روکش و ساخت وسایل ورزشی (چوب اسکی) به کار برده می شود. (کرم مایل به قهوه ای)

۹- چوب ممرز: در ایران گسترده گی زیادی دارد و چوبی مقاوم و با دوام سخت و سنگین است که به عنوان تراورز و تیرک های معادن زغال سنگ، زغال گیری، ساخت واگن و همچنین در ساخت کاغذ کاربرد دارد. مقاوم به سایش است.

۱۰- توسکا: چوبی سبک، نرم، راست تار، خوشکار، زیر بافت و قابل تورق می باشد که در تخته چند لایی مخصوصا لایه های وسطی، جعبه سازی، مدل سازی، اسکلت مبلمان کاربرد دارد.

۱۱- نمدار (زیسنون- زیر نون): جهت ساخت روکش، تخته چند لایه، مجسمه سازی، خمیر کاغذ، ساخت وسایل تزئیناتی، مداد سازی و کارهای ساختمانی کاربرد دارد.

۱۲- چنار: چوبی سخت و راست تار، کم دوام، با قابلیت میخ خور خوب، در ساخت مبلمان و غربال، روکش سازی و همچنین ستون معابد و مساجد کاربرد دارد. پرداخت پذیر و با برش بدون پودر. (کارهای ظریف)

۱۳- چوب ساج: چوبی سنگین، روغنی، خوش تراش و زیبا که از آن در ساخت مجسمه های چوبی استفاده می گردد.

۱۴- چوب کاج: چوبی نرم، راست تار، سبک که کم دوام است و زود می پوسد، و از آن برای ساخت جعبه، مبلمان و همچنین کاغذ سازی استفاده می شود.

۱۵- چوب گلابی (امرود): چوبی سخت و مقاوم با دوام، راست تار، صاف،سنگین که در ساخت ابزارهای چوبی دقیق (مانند خط کش)، قاب سازی و ادوات چوبی وهمچنین در ساخت مهر (مهر قالب پارچه قلمکار) به کار می رود.

۱۶- چوب آبنوس: چوبی بسیار سخت و سنگین بوده که دارای استحکام فراوان می باشد لذا کم یاب و گران می باشد و از آن در ساخت خاتم (به عنوان مثلث های سیاه رنگ) استفاده می شود.

۱۷- چوب توت سفید: چوبی سخت، سنگین، راست تار و بادوام است که در ساخت روکش، ابزار چوبی منزل، خاتم کاری و ساخت سازهای موسیقی کاربرد دارد.

۱۸- چوب سرو: چوبی بسیار نرم و سبک که به آسانی قابل کار کردن و رنگ آمیزی می باشد و از آن بیشتر برای پوشش داخلی دیواره ها در کابین و ساختمان استفاده می شود. (قرمز مایل به قهوه ای)

۱۹- نارون: چوبی محکم، سنگین، مناسب برای هوای مرطوب با نقوش زیبا که از آن اغلب روکش تهیه می کنند و به علت خاصیت خم پذیری برای کارهایی که پیچاندن چوب لازم باشد به کار می رود.

۲۰ چوب ارسی: چوبی سخت، معطر، محکم و قوی که به آسانی خم می شود و زود می پوسد برای مبلمان سازی کاربرد داشته و برای خراطی بسیار مناسب است.

۲۱- چوب انجیلی: بسیار سخت با وزن مخصوص بالاست شکننده بوده و برای ستون معادن و تونل ها و اشیاء مقاوم به سایش (قرقره، دوک نخ ریسی، پاشنه کفش) به کار می رود.

۲۲- چوب شمشاد: از چوب های بسیار سخت، متراکم و سنگین و بادوام که در ساخت صنایع دستی و ادوات مهندسی لوازم خانگی کاربرد دارد.

۲۳- ماهون: چوبی نیمه سخت و نیمه مستحکم با سنگینی متوسط که از آن برای ساخت مبلمان گران قیمت استفاده می شود. از جمله زیباترین چوب های جهان است.

۲۴- سرخدار: چوبی سخت و سنگین و مقاوم در برابر حشرات که در منبت کاری، قایق سازی و مصنوعات تزئینی کاربرد دارند.

انواع چوب های مناسب در ایران برای مبل سازی و تزئینات
افرا، ملچ، آزاد، زبان گنجیشک، گردو، راش، گلابی، گیلاس وحشی

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 5 شهريور 1396ساعت 21:24 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 107 | |


صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 صفحه بعد