تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
وبلاگ متنوع

وبلاگ متنوع

معرفی ساز قانون چند هزار ساله

قانون یکی از قدیمیترین سازهای ایرانی است که توانایی بیان گوشه های موسیقی ایرانی را دارد ولی متاسفانه مدت مدیدی است که در سرزمین ما ناشناخته مانده در حالیکه در کشورهای همجوار سالهاست که ازین ساز استفاده شده است .
تقریبا از نیم قرن پیش تاکنون موسیقی دانان ایرانی به اجرای این ساز روی آورده اند اما با وجود اینکه زمینه کار اینان بر نغمه های موسیقی ایرانی مبتنی بوده است به دلیل تقلید نا آگاهانه از روش و سبک نوازندگی موسیقی عربی ، این پندار اشتباه بوجود آمده ساز قانون عربیست و آنرا باید به شیوه عربی نواخت ، حال آنکه این سبک در قانون نوازی علاقمندان به موسیقی ایرانی را فرسنگها از شناخت اصول و ظرایف این ساز که کاملا با موسیقی ایرانی منطبق است دور می سازد .

قانون سازیست تقریبا به شکل سنتور و با مضراب فلزی که مانند انگشت دانه است و به انگشت اشاره میکنند نواخته می شود .
قانون از یک جعبه مجوف چوبی ساخته شده که سطح قائده زیرین و زبرین آن ذوزنقه غیر منتظم است .
شکل و اندازه ان در نواحی مختلف فرق میکند مانند قانون مصری ، قانون ترکی ، قانون بغدادی .معمولا قانون مصری بزرگتر و قانون ترکی کوچکتر است .
هر قسمت از جعبه ساز نام خاصی دارد .

برای خارج شدن ارتعاشات صوتی سه سوراخ که شکلهای متفاوت و ازین نظر نامهای مختلفی دارد ایجاد میکنند .
در سطح فوقانی ضلع قائم دست راست خرک و بر روی پوستی که جنس آن از پوست آهو یا ماهی است قرار دارد .

آموزشگاه موسیقی

در طرف ضلع مورب برحسب بزرگی و کوچکی قانون از بیست و یک تا بیست و نه ردیف سه تایی مجموعا شصت و سه تا هشتاد و یک گوشی فلزی و در طرف دیگر که ضلع آن عمود بر قاعده است شصت و سه تا هشتاد و یک سوراخ ریز تعبیه شده است .
زه ها (اوتار) از روی دو ردیف خرک از سمت راست به چپ می گذرد عده زه های قانون معمولا شصت و سه تا هشتاد ویک است .
برای نواختن قانون آن را روی چهار پایه بلند و متناسب با وضع نشستن قرار داده و نوازنده مقابل آن می نشیند به طوری که قاعده بلند

جعبه که تارهای کلفت و ضخیم دارد در پایین و قاعده کوچکتر که تارهای نازک و کوتاه دارد رو به بالا است ولی اکثرا آنرا روی زانو قرارداده و مضراب را که از یک حلقه فلزی پهن که در وسط آن یک جسم استخوتنی ( معمولا از پر پرندگان ) قرار دارد ساخته شده بر انگشت سبابه قرارداده و محکم میکنند .
هر سه سیم قانون همصدا کوک می شود . دامنه صدای قانون از اولین زه ضخیم و کلفت که مقابل نوازنده قرار دارد بم ترین نت فا با کلید فای چهارم در قانون بزرگ می باشد .

آموزشگاه موسیقی تهران

البته در قانونهای مختلف ممکن است از صدای بم کسر شود . زیر ترین نت دو است .

برای کوک پایه معمولا از ناحیه زیر که نازکترین صدااست ده پرده می شمارند و پرده دهم را با دیا پازون نت la۳=۴۳۵ کوک هرکدام از تارهای قانون قطرهای مختلفی دارد و یک نوازنده ماهر و خوب می تواند نوع آنرا تشخیص دهد .
در قانون در شیار خرک ضلع مورب خرک های کوچک فلزی دارد که به قید لولا شده و نوازنده می تواند برای تغییر مقام و صدا خرک ها را خوابانده یا بلند نماید .
تغییر کشش در فرکانس سیم موثر است و کار گذاشتن خرک های کوچک بسیار مشکل است و این کار را متخصصین ورزیده ای انجام می دهند .
قانون دارای صدایی بسیار خوش و ملایم و طبیعی است .

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 11 شهريور 1397ساعت 13:35 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 89 | |

تغییرات در مرسدس بنز C کلاس

پس از شکل‌گیری دوباره اجاره خودرو با راننده محصولات کامپکت کمپانی با معرفی نسل جدید A کلاس،
مرسدس بنز هم‌اکنون به دنبال ایجاد تغییرات در خانواده C کلاس است.

نسل بعدی این خودرو که به مصاف ب ام و سری 3 و آئودی A4 می‌رود
هم‌اکنون در حال توسعه بوده و البته خانواده آن به اندازه برادران کوچک‌ترش یعنی GLA، GLB، A کلاس هاچبک و سدان و CLB و… پرتعداد نخواهد بود.
هرچند برخی اخبار درباره احتمال تولید C کلاس آل‌ترین منتشر شده
اما در خبر اتوبیلد آلمان اشاره‌ای به منبع آن نشده است.

اجاره خودرو

گفته می‌شود این خودرو اجاره خودرو بدون راننده یک سال پس از معرفی نسل جدید C کلاس و در سال 2022 معرفی خواهد شد
و علیرغم ابعاد کوچک‌تر دنباله‌روی موفقیت E کلاس آل‌ترین خواهد بود.

چنین خودرویی دارای فرم بدنه استیشن واگن خواهد بود
و از سیستم تعلیق بلندقدتر با پوشش‌های پلاستیکی اطراف بوده سود خواهد بود.
این خودرو در صورت دریافت چراغ سبز تولید دارای برخی پیشرانه‌های نسل آینده C کلاس استاندارد خواهد بود.
این پیشرانه‌ها نیروی خود را از طریق سیستم 4Matic به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهند کرد.

همچنین انتظار داریم در سال 2022 از نسل بعدی مرسدس بنز E کلاس استیت نیز رونمایی شود.
سپس نسخه کوپه این خودرو عرضه خواهد شد و نهایتاً احتمال معرفی مدل کابریولت در سال 2023 نیز وجود دارد.

 

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در شنبه 10 شهريور 1397ساعت 14:36 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 74 | |

چگونگی تمرین نوازندگی پیانو

بر کسی پوشیده نیست که نوازندگی نیز مانند تمامی مهارتهای فیزیکی هنری و حتی غیر هنری چنانچه علاوه بر تمرین و ممارست با مطالعه تجارب دیگران، روشها و مفاهیم بنیادی توام باشد، در نهایت نتیجه بهتری را عاید هنرجو خواهد کرد.
به همین علت نوازندگان باید ایده های کهنه ای مانند تمرین های مدام و مکانیکی صرف را کنار گذاشته
و به نوازندگی بصورت علمی تر و هنری تر نگاه کنند و آنرا صرفا یک مهارت فیزیکی نپندارند.

مجموعه راهنمایی های زیر از جمله مواردی است که رعایت و مد نظر قرار دادن آنها می تواند شما را در گرفتن نتیجه بهتر از زمانی که صرف تمرین می کنید، یاری دهد.
توجه داشته باشید که بسیاری از موارد مطرح شده می تواند برای نوازندگان سایر سازها نیز مفید باشد.

1 – زمانی که پس از یک وقفه طولانی مجدداً تصمیم دارید به دنیای نوازندگی پیانو بازگردید،
اجرای آهسته قطعات واقعی موسیقی برای شروع، بهتر از تمرین کردن و اجرای اتودهای تکنیکی است.
زیرا نواختن یک قطعه موسیقی به سبب فرازو نشیب های طبیعی که دارد ماهیچه ها را وادار می کند تا بصورت روان و طبیعی در طول اجرای قطعه فعال شوند برخلاف اجرای تمرین های تکنیکی که بصورت موضعی روی قسمتهای خاصی از بازو، مچ دست یا انگشتان کار می کنند.

2 – عدم تمرکز و نداشتن اطمینان از اجرای قطعات را جدی بگیرید.
تنها با برطرف کردن آنهاست که قادرید خلاقیت و ابتکار خود در نوازندگی را پرورش داده آنرا به نمایش در آورید.
یک نوازنده تا زمانی که به توانایی اش اطمینان کامل نداشته باشد، انعطاف پذیری لازم را هنگام اجرا ندارد و علاوه بر استرس هنگام اجرا به مرور زمان دچار ملال زدگی می گردد.

3 – مانند یک خواننده که روزانه طنین صدا و قدرت ماهیچه هایش را تمرین داده و آزمایش می کند،
هر روز صدای متمایز و مختص همان روز را در ساز خود خلق و احساس کنید،
بدین ترتیب هماهنگی لازم بین اندیشه و احساس در اجرای یک آهنگ میسر می شود.

آموزشگاه موسیقی شرق تهران

4 – به خاطر داشته باشید که دستیابی به یک تکنیک قابل اطمینان در پاسخ “نیاز به شنیدن صدایی بی عیب و نقص” امکان می یابد،
درست مانند اینکه برای راه رفتن درست مجبورید از نقطه A به نقطه B قدم بردارید.

به عنوان یک مثال مشخص زمانی که سعی در تمرین استفاده مجدد از پدال به هنگام تغییر هارمونی را می کنید، لازم است ابتدا نت ها، سپس هارمونی را تجربه کنید.
در مرحله بعد نیاز به غنی تر کردن صدا و بالا بردن damper ها و در نتیجه افزودن طنین و غنی کردن هارمونی را دارید.
پس از آن لازم است هر دو نت را با هم در یک پدال گوش دهید، نهایتا مایل به شنیدن نت اول، توقف آن و نت دوم در ادامه هستید.
این کار و تولید چنین صدایی مطلقاً با شمارش و بالا پایین کردن پدال میسر نیست،
زیرا بر طبق یک نیاز و برای رسیدن به یک هدف خاص برنامه ریزی نشده است.

5 – سعی کنید در ابتدا قدرت تخیل، اندیشه و تصور خود را تقویت کنید، پس از آن به توانایی فیزیکی ماهیچه ها و انگشتان خود توجه کنید.
با این روش قادر خواهید بود ایده و اندیشه را با مهارت فیزیکی همراه کنید و آوای مورد نظر را خلق نمائید.
این همراهی تنها با تلاش مستمر و تخیل مداوم آهنگ مورد نظر، سعی در خلق و پیاده سازی آن چه در ذهنتان است
و همچنین در نظر گرفتن احساس مربوطه، امکان پذیر است.

همانطور که بسیاری از بزرگان و نوابغ موسیقی “احساس کردن موسیقی” و “گوش دادن با تک تک عضلات بدن” را به عنوان یک اصل مهم در نظر دارند.

معمولا هنرآموزان این موضوع را درک نمی کنند که طی کردن این مراحل، روش دستیابی به یک تکنیک فوق العاده است
و به اشتباه این تصور را دنبال می کنند که تمرینهای سریع بدون وقفه و فکر به حرکات سریع و نمایشی انگشتان نتیجه بهتری دارد تا تمرینهای آرام و پیوسته همراه با تفکر و تعمق.

در حقیقت باید سعی کنید تا یک بار در مقام نوازنده موفق به برقراری ارتباط لازم بین تفکر و انگشتانتان شوید و از آن پس تنها به موسیقی فکر کنید.
در آنصورت خواهید دید که به چه سادگی در موقع لزوم از پس هر سرعت اجرایی که لازم باشد بر خواهید آمد.

6 – رسیدن به نقطه کمال در نوازندگی یا موسیقی، یک هدف واحد است که کلیه نوازندگان از ابتدا باید به آن توجه کنند.
هنرآموز باید به طور مداوم در شرایطی قرار گیرد که مجبور به تصمیم گیری باشد
و از این طریق اعتماد به نفس لازم را در خود پرورش داده به توانایی خود در حل مشکلات ایمان پیدا کند.

به طور کلی بهتر است اساتید تا حد ممکن دست شاگردان را در انتخاب باز بگذارند
و آنها را به تعمق هر چه بیشتر و مسئولیت پذیری در مقابل غایت مطلوب آهنگساز تشویق نمایند.

آموزشگاه موسیقی

این طرز تفکر که “من به عنوان نوازنده مهم هستم و افکار آهنگساز برایم چندان اهمیتی ندارد” از خطرناک ترین خصیصه های یک نوازنده است.
در عین حال نکته مهمی که لازم است اساتید در کنار موارد فوق مد نظر داشته باشند این است که همواره برای تصمیم گیری شخصی هنرآموزان نیز ارزش قائل شوند.

7 – موسیقی مفهومی فراتر از نت های ساده و خالص دارد.
نوازندگان باید این غنا را در نگرش موسیقیایی خود بپذیرد. این کار با مطالعه دانش موسیقی، تاریخ و گوش دادن به قطعات موسیقی امکان پذیر است.

8 – با چهار انگشت تمرین کنید و ببینید آیا انگشت آزاد شما در هنگام نواختن آرام و راحت باقی می ماند یا خیر ؟

9 – به عضلات دست امکان نفس کشیدن بدهید،
برای سالم ماندن ماهیچه ها و عضلات در هنگام نواختن، سیکل های فشار و استراحت برای انگشتان در نظر بگیرید.

10 – رابطه بین صدا و حرکت انگشتان را مد نظر داشته باشید.
این کار یک مسیر ارتباطی بین نگرش ذهنی و حرکت فیزیکی خلق می کند.

11 – منحنی های موزون را در ساخت یک قطعه پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید، درست مانند ساختن پلی که هر جزء آن شکل متفاوتی دارد.
بنابراین تمام اجزاء به یکدیگر وابسته می شوند و هر یک نقشی حیاتی در نگهداری پل برعهده دارند.
برخلاف دیواری که کلیه آجرهای آن یک اندازه و یک شکل هستند!

12 – نوازندگی آرام را تمرین کنید و به حالت شناور انگشتان خود را بر روی کلیدها حرکت دهید.

13 – بهره گیری از پدال را با تمرین های زیاد فرا بگیرید از قطع کردن ناگهانی یک آکورد گرفته تا از بین بردن شدت صوت بصورت تدریجی.

آموزشگاه موسیقی تهران

14 – توانایی دست چپ خود را تقویت نمایید و به همراهی آن معنا بخشید،
در عین حال توجه داشته باشید که هر کدام از دستهای شما مسئولیت خاصی در اجرا دارند در اغلب موارد نباید سعی کنید مهارت هر دو را به یک اندازه برسانید.

15 – مهارت دست چپ خود را بیشتر به سمت همراهی ببرید تا اجرای ملودی.

16 – به حرکات موزون – رقص – انگشتان خود دقت کنید.
زمانی این حرکات درست هستند که نوانس ها، جمله بندی و آرتیکولیشن (articulation) درست اجرا شود.

17 – نوازندگی را با هدف اجرای زیبای جملات و قطعات تمرین کنید نه سرعت و تکنیک. این روش خودبخود مشکلات تکنیکی را برطرف کرده و احتمال آسیب دیدگی ماهیچه های شما را کاهش می دهد.

18 – آموزش و تمرین شنیداری باید جزء اصلی هر جلسه تدریس یا تمرین باشد.

19 – هنگام اجرای قطعه بدون در نظر گرفتن وجود ساز، قطعه موسیقی راهدایت کنید به آن فکر کنید و هرگز خواندن با آنرا فراموش نکنید.

20 – حتی هنگامی که یک قطعه کلاسیک را اجرا می کنید به هارمونی آن توجه کنید و آنرا بدون توجه به قطعه با رنگهایی که خودتان به آن اضافه می کنید تمرین کنید.
به این ترتیب با فضای قطعه بدون درگیری با ملودی های – احیاناً پیچیده آن – آشنا می شوید.

21 – مانند عملکرد ریشه گیاهان که راه خود را برای رسیدن به آب می یابند، انگشتان دست نوازنده نیز باید به دنبال نت ها حرکت نمایند.
باید از نحوه دنبال کردن نتهای موسیقی توسط انگشتان لذت ببرید.

22 – سعی کنید ملودیها و قطعات را در ذهن خود در کلید های دیگر انتقال داده و به لحظه اجرا کنید. اینکار مهارت دشیفر شما را افزایش می دهد.

23 – تحلیل های Schenker-style را به منظور قدردانی از استعداد خارق العاده و خلاقیت های آهنگساز به کار گیرید.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 1 شهريور 1397ساعت 13:27 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 86 | |

نکاتی برای مسافرت با اجاره خودرو

چه به یک مسافرت خارج از شهر بروید، یا به خانه‌ی جدید نقل‌مکان کنید یا بخواهید که دانشجویتان را به دانشگاهش برسانید،
هنگام بارگیری وسایل در عقب خودرو اجاره خودرو ، می‌بایست از ایمنی رانندگی مطمئن باشید.

1. هر خودرویی ظرفیتی دارد

در مورد شاسی‌بلندهای کوچک، ظرفیت حمل بار برای مدلی مانند فورد اسکیپ ۳۷۵ کیلوگرم و برای مدلی مانند میتسوبیشی اوت‌لندر ۵۲۵ کیلوگرم است.
در میان شاسی‌بلند‌های متوسط، نیسان مورانو تنها می‌تواند ۴۰۸ کیلوگرم بار جابجا کند،
در حالیکه ظرفیت حمل بار شورولت تراورس به ۶۳۷ کیلوگرم می‌رسد. ظرفیت حمل بار مینی‌ون ها نیز به همین‌ صورت می‌تواند متغیر باشد.
ظرفیت حمل بار هر خودرویی در راهنمای آن نوشته شده است.
همه‌ مینی‌ون‌ ها و شاسی‌بلند ها به یک ابعاد طراحی نشده‌اند
و اگر یک شاسی‌بلند یا مینی‌ون دارید، دلیل نمی‌شود که عقب آن را تا سقف پُر از وسایل کنید.
ماکزیمم حمل بار شامل وزن مسافران و وسایل، حداکثر باری است که یک خودرو برای کنترل آن طراحی شده است
و این مقدار در کلاس‌ها و مدل خودروهای مختلف، متفاوت است.

2. قرار دادن وسایل سنگین در جلو

اجسام سنگین را تا جایی که می‌توانید در جلوی بخش بارگیر خودرو و روی کف قرار دهید.
در تمام وسایل نقلیه و به‌خصوص شاسی‌بلند‌ها، قراردادن سنگین‌ترین وسایل در مرکز خودرو، اهمیت دارد؛
زیرا این کار باعث می‌شود که نیروهای مخالف هندلینگ خودرو ناشی از وزن بارگیر، کاهش یابند.
همچنین، وزن زیاد در عقب می‌تواند فشار زیادی به فنرهای عقب وارد کند و وزن وارده به چرخ‌های جلو را کاهش دهد
و در نتیجه، کنترل فرمان و ترمز را تحت‌تأثیر قرار دهد.
به علاوه، استراتژی قرار دادن اشیای سنگین در مرکز خودرو، باعث می‌شود نقطه ثقل خودرو، پایین نگه داشته شود و شانس لغزش کاهش یابد.

اجاره خودرو

همچنین، وزن زیاد در عقب می‌تواند فشار زیادی به فنرهای عقب وارد کند
و وزن وارده به چرخ‌های جلو را کاهش دهد و در نتیجه، کنترل فرمان و ترمز را تحت‌تأثیر قرار دهد.
به علاوه، استراتژی قرار دادن اشیای سنگین در مرکز خودرو، باعث می‌شود نقطه ثقل خودرو، پایین نگه داشته شود و شانس لغزش کاهش یابد.

3. محکم کردن وسایل لغزان

برای آن‌که از به پرواز درآمدن وسایل در هنگام یک توقف ناگهانی جلوگیری کنید،
وسایل کوچک را درون جعبه‌هایی بسته‌بندی کنید و جعبه‌های بزرگ را با قلاب‌های بخش بارگیر ببندید.
در هر صورت، مطمئن شوید که در شرایط اضطراری، وسایل بارگیری شده، مسافران را تهدید نمی‌کنند
و در یک توقف پیش‌بینی نشده و یا تصادف، مشکل اضافی ایجاد نمی‌کنند.
در هر صورت، مطمئن شوید که در شرایط اضطراری، وسایل بارگیری شده، مسافران را تهدید نمی‌کنند
و در یک توقف پیش‌بینی نشده و یا تصادف، مشکل اضافی ایجاد نمی‌کنند.

4. اهمیت ناحیه دید در عقب

مطمئن شوید که آنقدر بارگیر را پر نکرده‌اید که نتوانید بیرون را ببینید.
وقتی شیشه عقب کاملاً پوشیده باشد، رانندگی سخت می‌شود و هنگام دور زدن، خطر زیادی را ایجاد می‌کند.
بدون دید عقب، هنگام رفتن به عقب، هیچ اطلاعی از مسیر پیش‌رو نخواهید داشت.
بدون دید عقب، هنگام رفتن به عقب، هیچ اطلاعی از مسیر پیش‌رو نخواهید داشت.

5. لوازم اساس و موردنیاز را دم دست نگاه دارید.

جعبه کمک‌های اولیه، گوشی موبایل و نقشه‌ها از جمله وسایلی هستند که باید به سرعت قابل‌دسترسی در اجاره ماشین تشریفات باشند.
فراموش نکنیم که برای استفاده از تایر زاپاس باید محتویات بارگیر را خالی کنیم!
فراموش نکنیم که برای استفاده از تایر زاپاس باید محتویات بارگیر را خالی کنیم!

6. نگهداری و بررسی فشار باد لاستیک‌ها

قبل از رفتن به سفر، حتماً وضعیت تایرها را بررسی کنید.
مطمئن شوید که هیچ برآمدگی در کناره لاستیک‌ها یا خرابی بیش از حد رویه وجود نداشته باشد؛
مواردی مانند میخ فولادی یا بریدگی کناره لاستیک.

اجاره ماشین تشریفات

[vc_row][vc_column][us_portfolio orderby="rand" items="6" ratio="2x3" categories="" style="style_15" filter=""][/vc_column][/vc_row]

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 29 مرداد 1397ساعت 14:04 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 58 | |

راهنمای اجاره ماشین و پیشینه پورشه

هنگامی که قصد اجاره ماشین را دارید یکی از مهمترین معیارهایی ک در نظر گرفته میشود کیفیت و استاندارد ماشین است.
در سری مقاله های راهنمای انتخاب اجاره خودرو قصد داریم شما را با پورشه آشنا کنیم.

راهنمای انتخاب رنت ماشین

راهنمای رنت ماشین : شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به یک کمپانی خودروسازی خاص علاقه زیادی دارند.
شاید قصد خرید ماشین دارید اما ترجیح میدهید پیش از آن خودروی مورد نظر خود را آزمایش کنید و با خیال آسوده انتخاب کنید.
شاید قصد رانندگی با ماشین محبوب خودر را دارید اما از عهده هزینه بالای خرید آن بر نمی آیید.
شاید از جمله افرادی هستید که دوست دارید رانندگی با ماشین های مختلف را تجربه کنید.
این ها همه دلایلی است که افراد برای رنت ماشین دارند.

تاریخچه پورشه در اجاره ماشین

راهنمای رنت ماشین :

فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس کرد،
که در زمینه طراحی و توسعه موتورهای اتومبیل، همچنین ارائه خدمات مهندسی و مشاوره، فعالیت خود را آغاز نمود
و در سال‌های نخست، بخش اعظم از مشتریانش را شرکت‌های خودروسازی همچون:
آئودی، مرسدس بنز، دکاو، اوپل، واندرر، دایملر-بنز و اتو یونیون تشکیل می‌دادند.

یکی از نخستین طرح‌هایی که شرکت تازه تأسیس پورشه در آن مشارکت نمود،
پروژه‌ای تحت عنوان فولکس‌واگن بود، که در زبان آلمانی ماشین مردم معنا می‌دهد.
در اواسط دهه ۱۹۳۰ شرکت پورشه و مشخصاً فردیناند پورشه، از سوی دولت آلمان نازی، برای طراحی نخستین اتومبیل فولکس‌واگن، دعوت به‌کار شد،
این خودرو، فولکس‌واگن بیتل نام داشت،
که امروزه به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اتومبیل‌های تولید شده در تاریخ خودروسازی شناخته می‌شود.

شخص دیگری که سهم بسیار زیادی در راه‌اندازی و توسعه شرکت پورشه ایفا نمود، فری پورشه می‌باشد.
فری که فرزند ارشد فردیناند بود، ریاضیات را در مدرسه، و مکانیک را در کارگاه پدر آموخت.

دوران جوانی فری پورشه مصادف با به قدرت رسیدن آدولف هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع بود.
هیتلر می‌خواست که آلمان سریع‌ترین اتومبیل‌ها را بسازد؛
بنابراین کارخانه‌های خودروسازی را از کمک‌های دولتی برخوردار نمود.
در این شرایط بود، که از سوی هیتلر، دعوتنامه‌ای برای همکاری در کمپانی جدیدی که فولکس‌واگن نام داشت،
برای فردیناند پورشه ارسال گردید.
وی نیز در این شرایط توانست مدیریت کارخانه‌های اتو یونیون و واندرر را بر عهده گیرد.

رنت ماشین تشریفات

[vc_row][vc_column][us_portfolio orderby="rand" items="6" ratio="2x3" categories="" style="style_15" filter=""][/vc_column][/vc_row]

 

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 8 خرداد 1397ساعت 18:42 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 86 | |

راهنمای رنت ماشین و پیشینه لامبورگینی

راهنمای رنت ماشین و پیشینه لامبورگینی

هنگامی که قصد رنت ماشین را دارید یکی از مهمترین معیارهایی ک در نظر گرفته میشود کیفیت و استاندارد ماشین است.
در سری مقاله های راهنمای انتخاب اجاره خودرو قصد داریم شما را با لامبورگینی آشنا کنیم.

راهنمای انتخاب رنت ماشین

راهنمای رنت ماشین : شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به یک کمپانی خودروسازی خاص علاقه زیادی دارند.
شاید قصد خرید ماشین دارید اما ترجیح میدهید پیش از آن خودروی مورد نظر خود را آزمایش کنید و با خیال آسوده انتخاب کنید.
شاید قصد رانندگی با ماشین محبوب خودر را دارید اما از عهده هزینه بالای خرید آن بر نمی آیید.
شاید از جمله افرادی هستید که دوست دارید رانندگی با ماشین های مختلف را تجربه کنید.
این ها همه دلایلی است که افراد برای اجاره ماشین دارند.

تاریخچه لامبورگینی اجاره ماشین

راهنمای رنت ماشین :
فروچیو لامبورگینی؛ بنیانگذار لامبورگینی، تحصیلاتش را در زمینه طراحی ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، به پایان رساند،
سپس وارد ارتش ایتالیا شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گردید.
در جنگ جهانی دوم او به عنوان مکانیک، در یک کارخانه مشغول به کار شد
و پس از جنگ، با استفاده از بقایای تجهیزات نظامی کارخانه موردنظر، به تولید تراکتور پرداخت؛
ولی او عاشق اتومبیل‌های سریع بود و همواره رؤیای سرعت، در سر می‌پروراند.

وی در سال ۱۹۴۷ با تقویت موتور یکی از مدل‌های فیات، یک اتومبیل مسابقه‌ای فراهم کرد و در سال ۱۹۴۸ با این اتومبیل، در یک مسابقه محلی شرکت نمود.

لامبورگینی، شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت فعالیت می‌کند.

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد
و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد،
که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد.
هم‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

 

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 6 خرداد 1397ساعت 15:37 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 62 | |

طبقه بندی اصوات در زن ها

وسعت صدای خواننده زن سوپرانو حدودا B3 و A3 است
و بالاترین از نظر وسعت حداقل در خواننده های سوپرانو معمولی باید بتوانند به soprano C برسند
Soprano صدای سوپرانو خود به چند دسته تقسیم میشود که بدین شرح میباشد :

۱- سوپرانوی کولوراتور خود به دو دسته تقسیم میشود:

الف) سوپرانوی کولوراتور لیریک : صدای با قابلیت انتقال سریع و اجرای کشش های بسیار بالا که در اپراها نقشهای بسیاری برای این دسته از خوانندگان وجود دارد

ب) سوپرانوی کولوراتور دراماتیک که خوانندگانی با بالاترین حجم صدایی ممکن میباشد و ممکن هست حتی قویتر از ارکستر بخوانند.

۲-سوبرته :خوانندگانی با جنس صدای شفاف و سبک. رنگ صدای لطیف .
این صدا ها در اپرا نقش های کمدی و فانتزی را اجرا میکنند.
در موسیقی امروزی و با در اپراهای دوران باروک بسیاری از نقشهای برای این صدای زیبا و شفاف برگزیده شده است.

رنگ صدا : اگر نتی مشخص که بر روی یک ساز اجرا شود و سپس همان نت بر روی ساز دیگری اجرا گردد این تفاوت رنگ را تمبر یا رنگ مینامد.

۳- سوپرانوی لیریک :صدایی گرم و شفاف با رنگ صدای کاملی که میتواند نمودی بالاتر از ارکستر نیز داشته باشد
و در اپرا نقش های دلسوز و محزون را به این جنس صدا میدهند.
براساس استعداد و قابلیت های خوانندگی را به دو دسته تقسیم مینمایند:

الف) لایت لیریک : این جنس صدا را باید بدقت هر چه تمام نقشش را در اپرا به در نظر گرفت؛
این صدا قابلیت های خود را در سالن های کوچک عالی نشان میدهد
اما در سالن های بزرگ ممکن است نتواند نقش خود را به شایستگی ایفا نماید و اکثرا نقش های کوتاه و سبک را به خود اختصاص میدهد.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

ب) فول لیریک : این جنس صدا اغلب پخته تر از صدای light lyrics میباشد
و بهمین دلیل باعث میشود که برای نقش های ساده و سبک مناسب نباشد
و بالعکس صدایی مناسب برای نقش هایی سنگین استفاده شود
و همچنین این مزیت را دارد که به علت حجم بالای صدا میتوان در سالن های بزرگ نیز بخوبی قابلیت خود را نشان دهد.

۴- سپینتو سوپرانو :نامی ایتالیایی برای جنس صدای pushed lyric که بالاتر از lyric soprano
و رنگ صدایی تیره تر از آن که برای بیان نقطعه اوج دراماتیکی نقش ها بسیار مناسب میباشد
و همچنین تغییرات دینامیکی که بخوبی از عهده آن بر می آید.
نقش های بسیاری در اپرا برای این جنس صدا Verdiو verismo و Puccini مشخص کرده اند.

۵- دراماتیک سوپرانو : صدای قدرتمند – گیرا که میتواند قوی تر از ارکستر بخواند.
معمولا (اما نه همیشه) این صدا از ظرافتهای کمتری نسبت به بقیه سپرانوها برخوردار است
و بیشتر نقشهای غمگین – ترازدی و حماسی را در اپرا به خود اختصاص میدهد.

۶- واگنرین سوپرانو : این جنس از صدا را باید جزو کمیاب ترین صدای موجود دانست،
صدایی با قدرت و صلابت که اکثرا نقشهای زنان اسطوره ای و قهرمان به آن داده میشود.
در طی ده ها سال تنها شاید یک یا دو نفر وجود داشته باشند که از این جنس صدا برخور دار باشند.

کلاس آموزش آواز

اما در طبقه بندی صدای زنان دومین رده متسو سوپرانو میباشد.
این جنس از صدا را بیشتر از آنکه مناسب برای نقشهای اپرا دانست باید در آثار کرال استفاده نمود.
در هر حال این صدا بیشتر برای موسیقی و اپرای باروک و موسیقی معاصر مناسب دانست تا دوره های دیگر.
هرچند این صدا انعطاف پذیری خوبی را دارا میباشد و قادر به ایفای نقشهای متفاوت میباشد که به دو دوسته تقسیم میشود :

۱- متسو سوپرانوی لیریک :صدای بلندتر و گاهی اوقات شفاف تر از صدای mezzo و محدوده صدای آن میتواند بالا تر ازC6 نیز برود.
جدا از نقشهای سنتی (شاعرانه) توانایی اجرای نقش هایی که زن در لباس مردان و بعنوان یک مرد جوان ایفای نقش مینماید را دارا میباشند.

۲- متسو سوپرانوی دراماتیک : اکثرا صدایی پایین تر از lyric mezzo و پرتر از آن دارد.

اما سومین رده از دسته بندی صدای زنان: کنترآلتو است.
Contralto دارای پایین ترین صدای اپرایی در زمان میباشد
و اغلب تمبر صدای سنگین و تیره را دارا میباشند. اما کسانی که صدایی واقعی و حقیقی این رده را دارا باشند بسیار کم هستند.

Alto :
از نظرعملی در اپرا، این جنس صدای بسیار پایین (آلتو) را شامل دسته mezzo-sopranos قرار میدهند.

Tenor :

پایین ترین نت: در یک رپرتوار استاندارد برای خواننده تنور محدوده A2 میباشد
اما اندکی از نقشها در اپرا پایین تر ازC3 نیز میباشد.

بالاترین محدوده صدایی: در بسیاری از رپرتوارهای استاندارد محدوده صدایی C5 که به اصطلاح tenor C میگویند
اما در برخی از نقشها بالاترین نت F5 که تنها تعداد معدودی خواننده قادر به اجرای چنین نقشی با این وسعت صدایی هستند.

آموزشگاه موسیقی

در رسته تنور نیز تقسیم بندی هایی وجود دارد که به شرح زیر میباشد:

الف) لژیرو تنور : معادل صدای lyric coloratura میباشد؛
صدایی سبک و رسا و خوانندگان تنوری که قدرت انتقال سریع وسعت صدایی را دارا میباشند میتوانند نت های بالاتر از C5 را بخوانند.

ب) لیریک تنور : صدای قوی و رسا اما نه سنگین بلکه شاعرانه.

ج) سپینتو تنور : سنگینتر از Lyric tenor و بسیار دراماتیک و محزون.

د) دراماتیک تنور : قدرتمند، قوی و صدایی حماسی.

ه) هلدن تنور : صدای قدرتمند و قوی اما محزون و دراماتیک.
این دسته از خوانندگان باید قابلیت های بسیار بالایی را در خواندن داشته باشند. داشتن محدوده صدایی بسیار بالا اما در کنار آن بیان احساس غمگین و محزون.

Baritone :
که به دسته های زیر تقسیم میشود:

الف) لیریک باریتون : صدای سبکتر از بقیه خوانندگان باریتون که بیشتر برای نقشهای کمدی در اپرا استفاده میشود.

ب) دراماتیک باریتون : صدای پایین تر از Lyric baritone و قوی و رسا.

باس-باریتون : این جنس صدا قابلیت صدای باریتون را دارا میباشد
اما در محدوده پایین تر باس میباشد
یعنی صدایی مابین باریتون و باس و به همین دلیل این دسته از خوانندگان در اپرا میتوانند نقشهای متفاوتی را اجرا نمایند
اما در اکثر مواقع نقشهای اشخاص شرور و منفی را اجرا مینمایند.

Bass :
محدوده صدایی باس از D2 تا E4 میباشد.

این نوع صدا نیز به چند دسته تقسیم میشود:
الف) باسو کانتانته : صدایی چابک و فرز اما سنگین.

ب) باسو پروفوندو : صدایی عمیق و قوی و دارایی رنگی تیره و مناسب برای نقشهای دراماتیک.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 3 خرداد 1397ساعت 18:00 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 109 | |

راهنمای رنت ماشین و پیشینه بنتلی

هنگامی که قصد رنت ماشین را دارید یکی از مهمترین معیارهایی ک در نظر گرفته میشود کیفیت و استاندارد ماشین است.
در سری مقاله های راهنمای انتخاب اجاره خودرو قصد داریم شما را با انواع خودروها آشنا کنیم.

راهنمای انتخاب رنت ماشین

راهنمای رنت ماشین : شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به یک کمپانی خودروسازی خاص علاقه زیادی دارند.
شاید قصد خرید ماشین دارید اما ترجیح میدهید پیش از آن خودروی مورد نظر خود را آزمایش کنید و با خیال آسوده انتخاب کنید.
شاید قصد رانندگی با ماشین محبوب خودر را دارید اما از عهده هزینه بالای خرید آن بر نمی آیید.
شاید از جمله افرادی هستید که دوست دارید رانندگی با ماشین های مختلف را تجربه کنید.
این ها همه دلایلی است که افراد برای اجاره ماشین دارند.

تاریخچه لکسوس اجاره ماشین

راهنمای رنت ماشین :
قبل از جنگ جهانی اول والتر اوون بنتلی با همکاری برادرش؛ هوراس میلنر بنتلی،
در فروش ماشین‌های یک کمپانی خودروسازی فرانسوی، به نام دی‌اف‌پی مشارکت داشت،
اما همواره خواهان طراحی و ساخت ماشین‌هایی با نام تجاری بنتلی بود…!

والتر در سال ۱۹۱۳ بازدیدی از کارخانه دی‌اف‌پی به عمل آورد و فلز سبک آلومینیم، توجه او را جلب کرد
و پس از بررسی‌های اولیه، بنتلی به ارائه نظریه استفاده از فلزات سبک وزن، به جای آهن، در ساخت پیستون‌های استفاده شده در موتور اتومبیل‌ها پرداخت.
پیستون‌های آلومینیومی بنتلی برای اولین بار در جنگ جهانی در موتورهای هواپیما استفاده شد.

شرکت اتومبیل‌سازی بنتلی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تاسیس شد.
بنتلی از همان آغاز کار، ساخت اتومبیل‌های استثنایی و خاص را، در دستور کار خود قرار داد.
در ماه اوت سال ۱۹۱۹ نیز شرکت بنتلی موتورز (به انگلیسی: Bentley Motors Ltd) به‌صورت رسمی ثبت گردید
و در اکتبر همان سال، در نمایشگاه اتومبیل لندن، یک شاسی با موتور ساختگی (نمایشی یا مفهومی)، به معرض نمایش قرار گرفت.
در ماه دسامبر نیز، موتور اولیه ساخته شد، ولی طراحی و توسعه آن، بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت، زمان برد
و ماشین‌های اولیه حتی تا سپتامبر ۱۹۲۱ به‌صورت کامل آماده نشدند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 1 خرداد 1397ساعت 16:14 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 62 | |

پندهای شومان برای هنر آموزان

متن این یادداشت را روبرت شومان لابه لای قطعات یكي از كتابهاي متد آموزش خود نگاشته است،
زیبایي و پختگي دیدگاههاي شومان درباره تربیت نوازنده با شیوه انتقال این مفاهیم
در قالب جملاتی ساده نكات قابل توجه این یادداشتهاي كوتاه است:

* گوش خود را تربیت كن.
این از همه مهمتر است از سنین نوجواني سعي كن تونالیته ها و صداها را تشیخص بدهي.
به صداي زنگوله، برخورد دو شیشه و آواز پرنده گوش بده، هر كدام چه صدایي دارد.

* قطعه را نه فقط انگشتانت باید بلد باشند بلكه تو باید بتواني آن را بدون ساز براي خودت بخواني.

* تو باید تا جایي پیشرفت كني كه وقتي موسیقي را با چشم مرور مي كني آن را بفهمي!

* از كودكي به صدا و كاراكتر سازهاي مختلف توجه كن،
سعي كن رنگ صدایي خاص هر كدام در حافظه شنوایي ات نقش ببندد.

* گام و تمرین دست را ضمیمه كارت كن.
خیلي ها فكر مي كنند كه باتمرین گام و آرپژ مي شود همه چیز رابه دست آورد
و تا سنین پیري هر روز ساعات زیادي را صرف تمرینات مكانیكي مي كنند.
كار آنها شبیه این است كه سعي كنیم هر روز تندتر و تندتر الفبا را تلفظ كنیم.
از وقت خودت بیشرین استفاده را بكن!

* عجله كردن وكند كردن در اجرا هر دو به یك اندازه اشتباه است.

* وقتي بزرگتر شدي بیشتربا پارتیتورها معاشرت كن تا با ویرتئوزها.

آموزشگاه موسیقی

* سعي كن قطعات ساده را خوب و درست اجرا كني.
این بهتر از آن است كه قطعات سخت را در حد متوسط و معمولي اجرا كني.

*هرچه زودتر قوانین اصلي هارموني را یاد بگیر.

*با دقت به تمام آوازهاي محلي گوش بده
این عالي ترین گنجینه ملودي هاست و تو را با خصوصیات ملیت هاي مختلف آشنا مي كند.

*با جدیت روي فوگ هاي آهنگسازان بزرگ كار كن
و قبل از همه فوگ هاي یوهان سباستیان باخ را پرلود فوگ هاي او باید غذاي هر روز تو باشند
تا كار موسیقي تو پایه و اساس داشته باشد.

*اگر بعد از تمرین روزانه موسیقي ات خسته شدي خودت را مجبورنكن بیشتر كار كني.
بهتر است استراحت كني تا اینكه با خستگي و بي عالقگي تمرین كني.

* هنگامي كه از كار موسیقي استراحت مي كني شعر بخوان و بیشتر به دامن طبیعت برو.

* همیشه طوري بنواز كه انگار یك موسیقیدان بزرگ دارد اجرایت را گوش مي كند.

* تاریخ موسیقي را یاد بگیر. شنیدن نمونه هاي موسیقي دوره هاي مختلف بهتر از هر چیز تكبر و پرمدعایي تو را مداوا مي كند.

* هیچ وقت شیفته زرق و برق هیاهو در اجرا نشو.
سعي كن موسیقي همان تأثیري را در شنونده بگذارد كه آهنگساز در نظر داشته، بیشتر از آن الزم نیست:
هر چه از این بیشتر باشد تحریف است.

 

* وقتي بزرگتر شدي بیشتربا پارتیتورها معاشرت كن تا با ویرتئوزها.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 31 ارديبهشت 1397ساعت 17:55 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 66 | |

فواید آموزش موسیقی به کودکان

شاید شما هم قصد دارید کودک خود را برای آموزش موسیقی در کلاس ثبتنام کنید اما تردید دارید.
در اینجا برای شما فواید اموزش موسیقی به کودکان را خواهیم گفت تا بهتر تصمیم بگیرید.
یادگیری مسویقی نقش موثری در رشد مهارت های ذهنی و بدنی کودک دارد.
بسیاری از کودکان تا همینجا هم کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه‌ی زیادی را در ساعات آزاد خود جای داده‌اند.
به همین دلیل بسیاری از والدین در فرستادن آن‌ها به کلاس‌های موسیقی تردید دارند.
هرچند یادگیری موسیقی تاثیر زیادی در رشد کودکان دارد.
حتی اگر فرزند شما در آینده به یک موسیقی‌دان برجسته تبدیل نشود،
می‌تواند مهارت‌های جدید خود را در یادگیری تحصیلات آکادمیک، صبوری، نشان دادن رفتار مناسب و همکاری با دیگران به کار بگیرد.

کمک به یادگیری آکادمیک

موسیقی و ریاضیات رابطه‌ی نزدیکی با یکدیگر دارند.
با یادگیری مفهوم ریتم، ضرب و گام‌ها، کودکان تقسیم یک بدنه‌ی بزرگ به بخش‌های کوچک‌تر و مفهوم پیروی از یک الگوی ثابت را یاد می‌گیرند.
پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد که یادگیری موسیقی در تقویت ذهن کودکان برای یادگیری ریاضی نقش تاثیرگذاری دارد.
استفاده از حافظه نیز بخش مهمی از یادگیری موسیقی است و از این راه حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت کودکان تقویت می‌شود.

همچنین از این راه فرزند شما با اصول پایه‌ای فیزیک آشنا می‌شود.
به عنوان مثال ضربه زدن به سیم‌ها در گیتار یا ویولن کودکان را با مفهوم ارتعاشات هارمونیک آشنا می‌کند.
سازهایی مانند درام هم از قوانینی مشابه پیروی می‌کنند.

تقویت مهارت‌های بدنی

سازهایی از جمله پرکاشن به کودکان کمک می‌کنند که حرکت‌های دست، بازو و پای خود را هماهنگ کنند.
چنین سازهایی برای کودکان پرانرژی بسیار مناسب هستند.
سازهای سیمی و کیبورد نیز نیازمند هماهنگی دو دست هستند.
چنین تمرین‌هایی نه تنها هماهنگی بدنی کودک را تقویت می‌کنند،
بلکه به آن‌ها کمک می‌کنند در وضعیت‌های بدنی غیرطبیعی، رفتاری طبیعی داشته باشند.
تقویت هماهنگی و زمانبندی کودکان را برای حضور در زمینه‌های دیگر از جمله رشته‌های ورزشی نیز آماده می‌کند.

تقویت مهارت‌های اجتماعی

کلاس‌های گروهی به کودکان، همکاری و هماهنگی با سایر افراد را آموزش می‌دهد.
در این کلاس‌ها کودک شما با همکاری سایر دوستانش مفهوم‌هایی از جمله کرشندو و اکسلراتو را اجرا می‌کند.
اگر کودکی ساز خود را بیش از حد بلند یا بیش از حد سریع بنوازد خیلی زود آن را با سایرین هماهنگ خواهد کرد.
تشخیص نقش خود در میان گروه یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها در زندگی است.
همینطور در بسیاری از کلاس‌ها، اساتید کودکان را به تولید موسیقی تشویق می‌کنند.
از این راه در کنار یادگیری گروهی هر کودک مهارت رفع اشکال خود را نیز محک می‌زند.

تقویت صبر و انضباط

یادگیری ساز به کودک یاد می‌دهد که هر کار پس از صبر و تکرار مداوم به ثمر می‌نشیند.
به عنوان مثال یادگیری ویولن تا حدی زمانبر است.
حتی ایجاد صدا با ویولن نیازمند یکسری یادگیری‌های اولیه است که در ابتدا دشوار خواهد بود.
یادگیری نوازندگی به کودکان یاد می‌دهد که باید پیش از رسیدن به هدف، ساعت‌ها، ماه‌ها و گاهی سال‌ها تلاش کنند.
همچنین در یادگیری گروهی باید برای فرارسیدن نوبت خود صبر کنند و به سایر دوستانشان اجازه‌ی اجرا دهند.
در زمان شنیدن موسیقی دیگران و سکوت، کودکان احترام گذاشتن به هم‌رده‌های خود را نیز یاد می‌گیرد.

آموزشگاه موسیقی

تقویت اعتماد به نفس

در کلاس‌های موسیقی کودکان اجازه‌ی نقد دارند و در عین حال باید انتقادهای سازنده‌ی استاد را بپذیرند.
تبدیل نظرات منفی به تجربیات مثبت به کودکان کمک می‌کند که در زندگی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.
کلاس‌های گروهی نیز به آن‌ها یاد می‌دهد که هیچکس (از جمله خود آن‌ها) کامل نیست. و همه می‌توانند در مهارت‌های خود پیشرفت کنند.

نشان دادن این مهارت‌ها به سایر افراد نیز به رشد اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند.
پس در زمان صحبت در مقابل جمع نیز اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.
همچنین پیشرفت در نوازندگی نیز اعتماد به نفس او را تقویت خواهد کرد.

آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف

با یادگیری موسیقی و سازهای مختلف، کودکان به تاثیر موسیقی در شکل گیری فرهنگ‌های دیگر آشنا می‌شوند.
به عنوان مثال ساز بانگو آن‌ها را با موسیقی آفریقا آشنا می‌کند.
همچنین یادگیری ویولن می‌تواند کودکان را با موسیقی کلاسیک آلمان، اتریش و ایتالیا آشنا کند.
سازهایی از جمله ویولن و پیانو توانایی اجرای سبک‌های بسیار متنوعی را دارند.
به همین دلیل در طول یادگیری ممکن است با سبک‌های کلاسیک، مردمی، جاز و… آشنا شوید.
آشنایی با فرهنگ‌های مختلف بسیار مهم است زیرا ذهن کودکان را باز می‌کند و آن‌ها را با تنوع ایده‌ها در جامعه اشنا می‌کند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 23 ارديبهشت 1397ساعت 20:27 توسط مهسا جلیلیان | تعداد بازديد : 81 | |


صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 صفحه بعد